رشد طلای سیاه با حمایت اوپک

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز دیروز نشست اوپک و کشورهای هم‌پیمان آن در وین برگزار شد. در این جلسه تمامی کشورهای حاضر با کنار گذاشتن اختلاف‌های داخلی بین خود با تمدید کاهش تولید نفت برای برقراری تعادل در بازار جهانی موافقت کردند.

امروز هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا 0.07 درصد (معادل 4 سنت) افزایش قیت یافته و به بهای 59.12 دلار به فروش می‌رسد. از سمت دیگر برنت نیز شاهد رشد 0.26 درصدی (معادل 17 سنت) قیمت خود بوده و به بهای 65.23 دلار به ازای هر بشکه مبادله می‌شود.

اوج 20 روزه طلای سیاه

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز بهای نفت طی معاملات روز چهارنشبه در بازارهای آسیایی افزایشی شد. هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا «WTI» بیش از 1.8 درصد (معادل 1.08 دلار) افزایش قیمت یافته و به بهای 58.88 دلار به فروش می‌رسد. نفت برنت نیز شاهد رشد 1.28 درصدی (معادل 0.82 دلار) بوده و هر بشکه از آن به بهای 65.11 دلار مبادله می‌شود.

تداوم رشد طلای سیاه

Submitted by admin on

دنیای بورس: با بازگشایی بازار جهانی نفت به صعود قیمتی خود ادامه داد. پس از ریزش شدید طلای سیاه در دو هفته پیش، خبر احتمال تمدید طرح کاهشی اوپک پلاس تا انتهای سال 2019 منجر به رشد 2 درصدی این ماده ارزشمند در آخرین معاملات پیش از تعطیلی بازار جهانی شد. با شروع مجدد معاملات هفته کاری میلادی و قوت گرفتن خبر مذکور نفت با روند افزایشی خود ادامه داد.

کاهش قیمت نفت با موضع‌گیری جدید سران سعودی

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش «Investing» بهای نفت خام وست تگزاس آمریکا «WTI» امروز 0.97 درصد (معادل 60 سنت) کاهش یافته و به قیمت 62.5 دلار معامله می‌شود.

نفت برنت نیز ضمن تجربه افت 0.62 درصدی (معادل 45 سنت) به سطح 71.7 دلار رسیده است.

رشد غافلگیرکننده ذخایر تجاری نفت آمریکا

Submitted by admin on

دنیای بورس: هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا «WTI» 0.73 درصد افت قیمت داشته و به بهای 61.33 دلار معامله می‌شود. نفت برنت نیز با کاهش 0.34 درصدی در سطح 71 دلار به ازای هر بشکه قیمت‌گزاری شده است.

برنت کانال 70 دلاری را واگذار کرد

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از توئیت جنجالی دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و تهدید به گسترش دامنه تعرفه‌های این کشور بر روی تمامی کالاهای وارداتی از چین، بهای نفت در بازار جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا «WTI» ضمن ثبت افت 2.07 درصدی به سطح 60.66 دلار رسید.

طلای سیاه در انتظار اوپک

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از صحبت‌های ترامپ در خصوص فشار بر اوپک برای افزایش تولید به منظور دستیابی به نفت و بنزین ارزان‌تر، محمد بارکیندو دبیر اوپک صحبت با ترامپ را انکار کرد. رئیس جمهور آمریکا پس از این مصاحبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که با مقامات سعودی صحبت کرده است.

هفته گذشته و با اعلام تشدید تحریم‌های نفتی ایران و پایان مهلت معافیت‌ها طلای سیاه وارد رالی صعودی شد و نفت برنت پس از 6 ماه به بالای مرز 75 دلار رسید.

عقبگرد طلای سیاه از اوج 6 ماهه

Submitted by admin on

دنیای بورس: امروز هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا با افت 0.5 درصدی (معادل 32 سنت) به سطح 65.97 دلار به فروش می‌رسد.

بهای هر بشکه نفت برنت نیز با ثبت رشد 0.43 درصد کاهش یافته و به سطح 74.17 دلار رسیده است.

پس از آنکه آمریکا تحریم‌های نفتی خود علیه ایران را شدت بخشید بهای نفت صعودی شد. با این حال رشد ابتدای هفته باعث شد تا برنت ضمن عقبگرد به کاهش قیمت بپردازد. بر همین اساس قیمت نفت برای قراردادهای آتی ارزان‌تر از محموله‌ای ارسال سریع این ماده باارزش است.

پیش‌بینی گلدمن‌ساکس از آینده طلای سیاه

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای نفت برنت به اوج خود از ماه نوامبر رسیده است و هر بشکه برنت با رشد 6 سنتی معادل 0.08 درصد به قیمت 71.14 دلار به فروش می‌رسد.

نفت خام وست تگزاس آمریکا «WTI» نیز در اوج 5 ماهه قرار دارد و با افزایش 15 سنتی قیمت (معادل 0.25 درصد) به بهای 64.56 دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شود.

عرضه جهانی طلای سیاه در طول سال جاری به واسطه تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا و اجرایی شدن برنامه کاهش تولید اعضای کارتل نفتی اوپک با مشکل مواجه شده است.

تقلای بازیگران سنتی نفت برای حفظ سهم بازار

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای هر بشکه نفت برنت گرچه با افت 0.37 درصدی در سطح 67 دلار قرار گرفته بود اما به تدریج در مدار مثبت قرار گرفت (تا 13:30 در قیمت 67.35 معامله می‌شد).

به گفته‌ی فعالان بازار نفت فشار افزایش سطح تولید و صادرات نفت آمریکا سایر تولیدکنندگان طلای سیاه از جمله کشورهای خاورمیانه را مجبور به در نظر گرفتن تخفیف در سبد نفتی تولیدی خود کرده است.

Subscribe to WTI