بحران انرژی در تابستان 1403 / صنایع زیر سایه قطعی‌های برق!

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، به دنبال قطعی‌های مکرر برق در تابستان ۱۴۰۳، مصرف برق صنایع بورسی در تیرماه نسبت به خردادماه با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده است. این کاهش مصرف برق باعث اختلال در فعالیت‌ها و کاهش تولید در بسیاری از واحدهای صنعتی شده است.

پذیرش جدید در بورس کالای ایران

Submitted by karkhane on

نماد حگردش نیز از انعقاد قرارداد جدید خود با بانک ملت خبر داد. طبق این قرار داد نماد حگردش به 24 هزار کارمند بانک ملت خدمات مسافرتی، گردشگری و... ارائه خواهد کرد. حگردش در این اطلاعیه سود 10 میلیارد تومانی را به عنوان عایدی شرکت در نظر گرفته است.

شرکت دانش بنیان نوپا نیرو نیز صورت سود و زیان سال 1402 خود را به صورت حسابرسی منتشر کرده و عنوان داشته که با رشد 170 درصدی نسبت به سال مالی قبل سود خالص 460 میلیارد تومانی را در دفاتر خود ثبت کرده است.


التهاب بازار سیمان در بورس کالا

Submitted by karkhane on

این کارشناس عنوان کرد: سیمان هم متاثر از قطعی برق مثل صنایع دیگر دچار اختلال شده که نمود آن را در معاملات هفته جاری می توان دید. به دلیل کاهش عرضه ناشی از قطع برق، قیمت‌های بسیار بالای در این هفته به ثبت برسید، برخی از قیمت‌ها به قدری با هفته‌های قبل متفاوت بود که ناظر بورس کالا مجبور به ابطال برخی از معاملات شد.

خرید آهن اسفنجی برای همه مشتریان بورس کالا/ پزشکیان: آماده ادامه مذاکرات هسته‌ای هستیم

Submitted by karkhane on

مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی تلفنی با مکرون رییس جمهور فرانسه اعلام کرده که آماده ادامه مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها در چارچوب توافق شده هستیم. امیدواریم به تعهدات توافق هسته‌ای عمل، فشارها را متوقف و تحریم‌ها را لغو کنیم.

شاخص کل بورس تهران نیز با افت 20 هزار واحدی و رسیدن به محدوده 2 میلیون و 130 هزار واحدی خود را از منظر تکنیکال در حوالی میانگین‌های 55 روزه و 200 روز می‌بیند. ارزش بورس اوراق بهادار نیز کانال 7000 همتی را از دست داد و به رقم 6965 همتی رسید.

 


مس، کلید آینده انرژی پاک/ روندهای جدید در بازار مس!

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بازار جهانی مس در حال تجربه تغییرات اساسی است که ناشی از تقاضای فزاینده برای این فلز در صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر و وسایل نقلیه الکتریکی است. از طرف دیگر، تولید مس به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، به‌ویژه در کشورهایی مانند چین، که ظرفیت ذوب و پالایش خود را افزایش داده‌اند.

 

برچسب‌ها

آینده فولاد سبز؛ راهکارهای جدید برای صنعت فولاد

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، فولاد به عنوان یکی از مواد اساسی در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی، خودروسازی، و تولید تجهیزات صنعتی نقش حیاتی دارد. بازار جهانی فولاد همواره تحت تأثیر عواملی همچون تغییرات اقتصادی، سیاست‌های تجاری، و رویدادهای جهانی قرار دارد. در این تحلیل به بررسی شرایط فعلی عرضه و تقاضای فولاد، تغییرات اخیر در بازار، و پیش‌بینی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت و میان‌مدت خواهیم پرداخت.

 

رشد تقاضا برای گرانول‌های زیست‌تخریب‌پذیر: تحولی در صنعت پلاستیک

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بازار جهانی گرانول پلاستیک در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است. این رشد ناشی از افزایش تقاضا در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساخت و ساز، بسته‌بندی و محصولات الکترونیکی است. به‌خصوص در منطقه آمریکای شمالی و آسیا پاسیفیک( این ناحیه شامل بخش عمدهٔ آسیای شرقی، آسیای جنوب شرق و اقیانوسیه است)، این بازار به دلیل توسعه صنعتی و نیاز به مواد سبک و مقاوم، پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

 

برچسب‌ها

کارنامه صنایع مهم بازار سرمایه در فروردین ماه/ بیشترین کاهش تولید به خودرویی‌ها رسید!

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، پنج صنعت در بازار سرمایه کشور به عنوان صنایع اصلی یا محوری شناخته می‌شوند. درآمدزایی این پنج صنعت برای اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و تغییرات آن می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر روند اقتصاد کشور داشته باشد. 

 

عرضه ۸۶۶ هزار تن محصول در بورس کالا / معاملات سه‌شنبه یکم خرداد

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از شرکت بورس کالای ایران، تالار محصولات صنعتی و معدنی میزبان عرضه ۱۲۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۴۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۹ هزار و ۹۷۱ تن نبشی، ۶ هزار تن ورق سرد، ۳ هزار تن ورق قلع اندود، ۶۴۰ تن شمش آلیاژ آلومینیوم، ۵۴۰ تن بیلت آلومینیوم و ۱۵۰ تن سیم و مفتول مسی بود.

در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی ۶۷ هزار و ۵۷۲ تن مواد پلیمری و شیمیایی عرضه شد.

تالار صادراتی عرضه ۹ هزار و ۹۸۷ تن قیر، یک هزار و ۷۰۰ تن گوگرد گرانوله، یک هزار تن شمش بلوم و ۱۸۰ تن عایق رطوبتی را تجربه کرد.

برچسب‌ها

Subscribe to بورس کالا
تازه ترین اخبار