پیش بینی بورس در اولین هفته رئیس جمهوری رئیسی

Submitted by eghtesadnews on

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته گذشته شاخص کل بورس در مجموع 89 هزار و 556 واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و 406 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز رشد 6 هزار و 518 واحدی را ثبت کرد. بدین ترتیب بورس هفتمین هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت، آیا این روند تداوم خواهد داشت؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

تداوم بازدهی مثبت شاخص کل

پیش بینی بورس امروز | دیده بان یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹

Submitted by admin on

دنیای بورس: رالی بورس همچنان با شتاب تند ادامه دارد و شاخص بورس با جهش ۲۷ هزار واحدی فاصله خود تا ابرکانال ۸۰۰ هزار را به کمتر از ۴ درصد رساند. روندهای کوتاه‌مدت بازار سهام به قدری خیره‌کننده شده است که در یک هفته یک ابرکانال به راحتی پشت سر گذاشته شده و در ۲۱ روز کاری بازدهی سهام در سال ۹۹ را به بیش از ۵۰ درصد رسانده است. چنین رشد بی‌محابایی هرچند عطش تازه‌واردها را بیش از پیش کرده است، اما دلهره‌ای جدی در دل تحلیل‌گران انداخته است. به راستی صعود سهام تا کجا ادامه می‌یابد؟ در این بازار سراسر سبز کدام الگو را انتخاب کنیم؟ دل بستن به حمایت دولتی واقعی است یا رویا؟  

پیشبینی بورس امروز | دیده‌بان دوشنبه یک اردیبهشت ۹۹

Submitted by admin on

دنیای بورس: شاخص کل بورس تهران با رشد بیش از ۲۱ هزار واحدی در معاملات دیروز در سطح ۶۹۰ هزار واحد متوقف شد. به این ترتیب با رشد حدود ۱۰ هزار واحدی (کمتر از ۱.۵ درصد)‌ شاخص سهام می‌تواند وارد ابرکانال ۷۰۰ شود. در این شرایط اما فشار فروش در معاملات دیروز که به افت نسبی قیمت در نیمه دوم معاملات منجر شد از نگاه برخی از معامله‌گران سیگنالی برای احتمال آغاز اصلاح به حساب می‌آید. به عقیده آن‌ها پس از رشدهای پرشتاب بورس از ابتدای سال ۹۹ موعد شناسایی سود فرارسیده است و همین موضوع می‌تواند آغازی بر اصلاح سهام باشد.

پیش بینی بورس امروز | دیده بان یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۹

Submitted by admin on

دنیای بورس: نماگر بورس تهران در معاملات دوشیفته دیروز توانست در آستانه ارتفاع جدید ۶۶۹ هزار واحد بایستد. در این شرایط فقط دو نماد بورسی افت قیمتی داشتند و سایر سهام نه تنها مثبت، بلکه عموما با صف خرید همراه بودند. آیا ممکن است این جریان تند نقدینگی که هرگونه عرضه تازه‌ای را نیز در هم می‌شکند از نفس بیفتد؟ فعلا نشانه محسوسی برای عقب‌نشینی به چشم نمی‌خورد، مگر آنکه معین شود ظرف بورس با حجم پول‌های گسیل‌شده به سمت سهام هماهنگ شده است. اما چگونه می‌توان این نقطه را تشخیص داد؟ برخی نشانه‌ها ممکن است در این مسیر یاری‌بخش باشند.  

 

نظرسنجی هفتگی «دنیای بورس» | اوج گیری دوباره انتظارات صعودی

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از هضم آسان بزرگترین عرضه اولیه بورس تهران، به نظر می‌رسد دیدگاه‌های صعودی در رابطه با روند بورس تهران بیش از پیش تقویت شده است. در این‌جا جزئیات نظر کارشناسان و سهامداران از روند هفته جاری بورس را می‌خوانید. 

پیش بینی بورس امروز | دیده بان سه شنبه ۲۶ فروردین

Submitted by admin on

دنیای بورس: شاخص بورس معاملات دیروز را با افزایش ۰.۲ درصدی به پایان رساند. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن حتی افت اندکی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد عوامل متعددی باعث عقب‌نشینی قیمت‌ها شده‌اند؛ اما آیا سریال بازگشت‌های سریع بورس تکرار می‌شود یا این بار ماجرای متفاوتی در پیش است؟

 

پیش بینی بورس امروز | دیده بان یکشنبه (۲۴ فروردین ۹۹)

Submitted by admin on

دنیای بورس: با یک صعود ۱۰ هزار واحد شاخص کل بورس تهران در ارتفاع ۶۰۷ هزار ایستاد. این در حالی است که هم‌زمان باقی ماندن صف‌های خرید متعدد نویدبخش ادامه روند افزایشی قیمت‌ها است. دیگر نیازی به تکرار نحوه ورود و تشدید جذب نقدینگی به بازار رویایی اقتصاد کشورمان نیست و هیجانی که هرچند هشدارها نسبت به آن زیاد است، اما میل خاموشی ندارد. با این حال، سه مساله اساسی پیش روی بازار سهام کشورمان وجود دارد که تحت شرایط خاص بتوانند جلوی این موج خروشان نقدینگی را بگیرند.  

 

پیش بینی بورس امروز | دیده بان سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۹

Submitted by admin on

دنیای بورس: کاهش بیش از ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در حالی رقم خورد که همچنان تقاضای بالا کلیت بازار و به ویژه در نمادهای کوچک‌تر را شاهد بودیم. به طوری که شاخص کل هم‌وزن حتی با افزایش همراه شد. در این میان با ترافیکی از اخبار خوب و بد مواجه هستیم که تحلیل هر کدام جداگانه می‌تواند به نتایج متفاوتی برسد، اما در مجموع شاید فضای صحبت‌های دم دستی بورس‌بازان را باز نگه دارد.

 

پیش بینی بورس امروز | دیده بان یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹

Submitted by admin on

دنیای بورس: شاخص بورس با قرار گرفتن در کانال ۵۶۷ هزار واحدی، رکوردی تازه به ثبت رساند و هم‌زمان با هجوم سنگین خریداران حقیقی همراه شد و فقط در بورس حدود ۱۱۵۰ میلیارد تومان به سبد دارایی‌های سهامداران خُرد اضافه شد. بورس تهران مدت‌هاست نشان داده با هجوم سهمگین نقدینگی از هرگونه مانع موقتی عبور کرده و در مسیر صعودی قصد برگشت ندارد. شاید مطابق نوشته‌هایی که بارها داشته‌ایم بتوان گفت هنوز ظرف کوچک بورس نمی‌تواند سیل جوشان پول‌های ورودی را در خود جای دهد و شاهد تورم روزافزون قیمت‌ها هستیم.

پیش بینی بورس امروز | دیده بان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹

Submitted by admin on

دنیای بورس: در ادامه رونق استثنایی سال ۹۸، بازار سهام نوروز امسال را نیز با صعودهای پرشتابی آغاز کرده و برای یک رکورد تازه خیز برداشته است. در روزهای نیمه‌تعطیل ابتدای سال، هرچند رشد قیمت‌ها احتمال بالاتری داشت، اما عموما معاملات کم‌رمق می‌شد. این در حالی است که طی روزهای اخیر در سال ۹۹ همچنان شاهد حضور قدرتمند نقدینگی هستیم که توانسته رویای سرمایه‌گذاران را زنده نگه دارد. در ادامه اینکه چه سیگنال‌هایی خریدار بیشتری دارند و چرا برخی پیام‌ها نادیده گرفته می‌شوند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

Subscribe to پیش بینی بورس در هفته آینده