پیش بینی متال بولتن از قیمت فلزات پایه در سال 2020

Submitted by admin on

دنیای بورس: سیستم APEX نشریه «متال‌بولتن» پیش‌بینی موسسات بزرگ جهان را از روند آتی بازار فلزات پایه و فلزات گرانبها گردآوری می‌کند. در این مطلب به بررسی نسخه ژانویه این نشریه پرداخته شده است. ارقام مورد پیش‌بینی برای تمامی فصول سال 2020 میلادی به صورت میانگین وزنی و ساده آورده شده است. در میانگین وزنی، وزنی که به اعداد داده شده بر اساس میزان دقت برآوردهای قبلی هر یک از این موسسات است. به عبارت دیگر به میزانی که پیش‌بینی‌های گذشته این شرکت‌ها به واقعیت نزدیک بوده باشد، وزن برآورد آن‌ها در میانگین وزنی بیشتر خواهد بود.

فلزات رنگی در کف قیمتی؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: با به پایان رسیدن ماه ژولای، نشریه متال بولتن پیش‌بینی خود از روند قیمتی فلزات رنگی و فولاد را در فصل سوم سال میلادی جاری و همچنین تا انتهای سال 2019 ارائه داده است. در رابطه با 3 فلز مس، سرب و روی چشم‌اندازهای صعودی مد نظر تحلیلگران متال بولتن است و در مقابل برای آلومینیوم روندی نزولی پیش‌بینی شده است.

پتانسیل‌های قابل‌توجه مس برای صعود در فصل سوم سال

برچسب‌ها

مسیریابی فلزات رنگی در بهار

Submitted by admin on

دنیای بورس: در آخرین نشریه متال‌بولتن تحول قیمت فلزات در سه ماه ابتدایی سال 2019 بررسی شده است. چهار فلز آلومینیوم، مس، سرب و روی شاهد افزایش قیمت در معاملات خود در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس بوده‌اند. بهای مس از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 14 درصد افزایش یافته و به سطح 6550 دلار به ازای هر تن رسیده و به نظر می‌رسد این افزایش قیمت در سه ماه آتی سرعت بگیرد. از سمت دیگر ظهور ریسک‌های جدید می‌تواند باعث ایجاد تغییرات جدی در نوسان قیمت سایر فلزات شود.

سنگ‌آهن باز هم گران شد

Submitted by admin on

با نزدیک شدن به تعطیلات سال قمری در چین، مصرف‌کنندگان سنگ آهن در این کشور دست به کار تجدید موجودی انبار شدند و همین امر از قیمت این محصول حمایت مناسبی را در اویل هفته به عمل آورد.

در ادامه شاهد عرضه محدود محموله های سنگ‌آهن به بازار نقدی چین بودیم امری که به افزایش قیمت این محصول دامن زد. سطح تقاضا علاوه بر بازار وارداتی چین، در بندر پیلبارا استرالیا نیز این هفته بالا رفت و منجر به افزایش قیمت نقدی در این بندر شد امری که در صعودی شدن قیمت‌ها در بازار چین تاثیر شایانی داشت.

جهش 11 درصدی قیمت سنگ‌آهن در یک ماه

Submitted by admin on

پس از افزایش نسبتا ملموس قیمت محصولات فولادی از عصر روز سه‌شنبه تا صبح امروز ، معاملات این محصولات بعد از ظهر چهارشنبه زیر فشار قرار گرفت و همین امر بازار سنگ آهن را متاثر کرد. بنابر اعلام فعالان بازار فولاد چین، میلگرد و نورد گرم فولادی در بازار نقدی با افت قیمتی نزدیک به 3 دلار در هر تن مواجه شدند.

در پی این امر بازار نقدی سنگ‌آهن زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصول سیری نزولی را تجربه کرد. بر طبق گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی‌اف‌آر کینگدائو چین با افتی 56 سنتی در روز چهارشنبه به 73/9 دلار در هر تن رسید.

افزایش قیمت سنگ‌آهن در چهارمین هفته متوالی

Submitted by admin on

با توجه به تعطیلات سال نو میلادی در بسیاری از کشورها، حجم معاملات سنگ‌آهن در بازارهای جهانی در دو روز ابتد ای هفته چندان ملموس نبود. با افت قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای، سنگ آهن در روز چهارشنبه روندی نزولی را تجربه کرد. با بهبود معاملات فولاد و سنگ آهن در بازارهای آتی چین، این محصول توانست روز پنجشنبه پا به محدوده مثبت بگذارد. این روند در روز جمعه نیز تداوم یافت و سنگ آهن به لطف افزایش قیمت در پایان هفته، معاملات هفتگی را نیز در در محدوده مثبت به اتمام رساند.

قیمت مس بار دیگر به 7 هزار دلار می‌رسد؟

Submitted by admin on

آلومینیوم

در حال حاضر فعالان بازار فلزات بر این گمان هستند که توافق روسای جمهور آمریکا و چین در ماه دسامبر 2018 برای تداوم مذاکرات تجاری می‌تواند از طریق به تعویق انداختن تنش‌های احتمالی و همچنین رسیدن به توافقی جامع میان طرفین منجر به بهبود روند رشد اقتصاد جهانی در سال جدید میلادی شود. در حالی که این رویداد به بهبود تقاضا برای تمام فلزات پایه منجر خواهد شد، وضعیت پیش روی عرضه آلومنیوم می تواند این تاثیر مثبت را خنثی کند.

افزایش قیمت سنگ‌آهن در سومین هفته متوالی

Submitted by admin on

در سه روز ابتدایی هفته قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی روندی نزولی اما آرام را تجربه کرد. افت قیمت محصولات فولادی از جمله بیلت در مناطق شمالی چین به ویژه شهر تانگشان از دلایل اصلی تزلزل قیمت سنگ‌آهن بود. تانگشان به عنوان قطب فولادسازی چین شناحته می‌شود.

در صبح پنج‌شنبه بازار نقدی از زیر فشار خارج و روند کاهش قیمت سنگ‌آهن متوقف شد. رشد قیمت محصولات فولادی در بازار اتی شانگهای از دلایل بهبود معاملات سنگ‌آهن در صبح پنج‌شنبه بود. با این وجود قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی ظهر زیر فشار قرار گرفت و همین امر منجر به افت مختصر سنگ‌آهن شد.

افزایش قیمت سنگ آهن در دومین هفته متوالی

Submitted by admin on

در ابتدای هفته قیمت محصولات فولادی از جمله نورد گرم و میلگرد در بازار داخلی چین روندی نزولی را تجربه کرد و همین امر بازار سنگ‌آهن را زیر فشار قرار داد. روز سه‌شنبه خبر رسید که احتمال دارد محدودیت‌های سخت‌تری پیش روی صنایع آلاینده از جمله صنعت فولاد در شمال چین وضع شود. انتشار این خبر بازار سنگ‌آهن را زیر فشار شدیدی قرار داد.

Subscribe to متال بولتن