تغییرات قیمت زغال کک‌شو و سنگ‌آهن

11:43 - 1400/01/25

در پی رشد قیمت محصولات فولادی در معاملات امروز بازار آتی شانگهای، سیری صعودی بر معاملات سنگ آهن و زغال کک شو نیز حاکم شد.

با انتشار اخباری از سوی شبکه تلوزیونی سی‌سی‌تی‌وی چین مبنی بر تولید فولاد غیر استاندارد در تعدادی از کارخانجات استان سیچوان، قیمت محصولات فولادی در معاملات بازار آتی شانگهای روند رو به رشدی را تجربه کردند. به تبه این امر نیز سنگ آهن و زغال کک شو رشد قیمت را در بازار کالایی دالیان پشت سر گذاشتند. برخی فعالان بازار فولاد از بازگشت بخشی از سرمایه‌های خارج شده از سوی سفته بازان چینی به معاملات آتی بازارهای کالایی این کشور خبر می‌دهند که مسلما این امر نیز از رشد قیمت‌ها حمایت می‌کند.

در معاملات روز دوشنبه بازار کالایی دالیان هر تن سنگ آهن در قرارداد ماه می ‌سه دلار گران شد و به 82 دلار رسید. زغال کک شو نیز در قرارداد مشابه با افزایشی شش دلاری در سطح  173 دلار معامله شد.

این در حالی است که بر طبق گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در پایان هفته گذشته با افت قابل ملاحظه‌ای به میزان 2/68 دلار به 76/25 دلار رسید و زغال کک شو گرید پریمیوم نیز در قراردادهای سی‌اف‌آر چین با کاهش قیمتی بیش از 14 دلار ، قیمت212 دلار در هر تن را تجربه کرد.