در پی افت قیمت هفت درصدی سنگ آهن رخ داد

شکست مرز روانی 60 دلار

13:46 - 1400/01/25
آنچه بسیاری از فعالان بازار سنگ آهن از آن می‌ترسیدند در پایان هفته رخ داد و این محصول با افتی بیش از دو دلار از مرز روانی 60 دلار پایین‌تر آمد. افزایش عرضه سنگ آهن در کنار افت قیمت فولاد در بازارهای آتی و نقدی چین در روزهای اخیر در کنار کاهش سطح فعالیت‌ها در آستانه تعطیلات رسمی در چین از دلایل تضعیف قیمت به حساب می‌آید.
شکست مرز روانی 60 دلار

باقی ماندن سطح موجودی انبار سنگ آهن در بنادر چین کماکان فشار بر بازار این محصول را افزایش داده  امری که قیمت‌ را بیش از پیش در سراشیبی تضعیف است. در عین حال رشد عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ از جمله استرالیا و برزیل در برهه کنونی در روزهای اخیر به سقوط قیمت این محصول دامن زده است.

از دیگر عوامل تضعیف بازار سنگ آهن می‌توان به افت قیمت روزهای اخیر محصولات فولادی در بازارهای آتی و نقدی چین اشاره کرد. در عین حال تعطیلات رسمی پیش روی بازارهای چین تا روز سه شنبه آینده نیز حجم فعالیت ها در بازار را پایین آورده و همین امر نیز به تضعیف قیمت‌ها دامن زده است.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی 2/33 دلار به 57/90 دلار رسید و بدین ترتیب افت قیمتی بیش از 7 درصد را در طول هفته تجربه کرد.