افزایش قیمت سنگ‌آهن در سومین هفته متوالی

10:20 - 1400/01/21
قیمت سنگ‌آهن در سومین هفته متوالی روندی صعودی را تجربه کرد اما میزان افزایش قیمت هفتگی این محصول چندان ملموس نبود.

در سه روز ابتدایی هفته قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی روندی نزولی اما آرام را تجربه کرد. افت قیمت محصولات فولادی از جمله بیلت در مناطق شمالی چین به ویژه شهر تانگشان از دلایل اصلی تزلزل قیمت سنگ‌آهن بود. تانگشان به عنوان قطب فولادسازی چین شناحته می‌شود.

در صبح پنج‌شنبه بازار نقدی از زیر فشار خارج و روند کاهش قیمت سنگ‌آهن متوقف شد. رشد قیمت محصولات فولادی در بازار اتی شانگهای از دلایل بهبود معاملات سنگ‌آهن در صبح پنج‌شنبه بود. با این وجود قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی ظهر زیر فشار قرار گرفت و همین امر منجر به افت مختصر سنگ‌آهن شد.

در این میان شاهد رونق معاملات در رو جمعه بودیم و سنگ آهن توانست افزایش قیمتی نزدیک به 2 درصد را در این روز تجربه کرد. بهبود معاملات محصولات فولادی در گران شدن سنگ‌آهن نقدی تاثیر شایانی داشت. در این میان با توجه به اینکه برای بسیار از فعالان بازار روز جمعه به عنوان آخرین روز کاری سال 2018 به حساب می‌آمد، برخی از مصرف‌کنندگان سنگ آهن برای تامین نیاز خود در آستانه تعطیلات دست به کار خرید شدند و همین امر سطح تقاضا را در بازار نقدی کمی افزایش داد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی‌اف‌آر کینگدائو چین در روز جمعه  28 دسامبر با رشدی 1/2 دلاری به 72/7 دلار رسید. این محصول در هفته اخیر 0/7 درصد گران شد.