رشد فروش گروه فلزات در اردیبهشت

Submitted by karkhane on

نماد فولاد در اردیبهشت‌ به فروش 22 هزار و 987 میلیارد تومان دست پیدا کرده که بیش از 90 درصد فروش فصل زمستان خود را پوشش داده است. این در حالی است که در دو‌ماهه فصل بهار با فروش خوب خود توانسته به فروش فصل زمستان خود برسد.

نماد فغدیر نیز با فروش 1232 میلیارد تومان موفق شد که نزدیک به 170 درصد از فصل زمستان خود فروش ثبت کند.

فلزی‌ها در انتظار پایان هفته؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: در گروه فلزات اساسی چندان معاملات هماهنگی را شاهد نیستیم. صف خرید حدود 8 میلیون سهمی «فاسمین» از نکات جالب توجه این گروه است. در این گروه «فملی» که در ابتدای معاملات امروز تا سطح 765 تومان رشد کرده بود از این سطح عقب‌نشینی نسبی را همراه با جو عمومی بازار تجربه کرد و در این لحظه با رشد بیش از یک درصد در قیمت حدود 747 تومان معامله می‌شود.

 سهام فولاد مبارکه نیز پس از معاملات چشم‌گیر روز گذشته امروز در سطوح کمتر از 400 تومان معامله می‌شود. صف خرید «فسرب»، «فجر»، «فباهنر»، «فسازان»، «ارفع» و «کویر» از نکات قابل توجه معاملات امروز فلزات اساسی است.

برچسب‌ها

مسیریابی فلزات رنگی در بهار

Submitted by admin on

دنیای بورس: در آخرین نشریه متال‌بولتن تحول قیمت فلزات در سه ماه ابتدایی سال 2019 بررسی شده است. چهار فلز آلومینیوم، مس، سرب و روی شاهد افزایش قیمت در معاملات خود در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس بوده‌اند. بهای مس از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 14 درصد افزایش یافته و به سطح 6550 دلار به ازای هر تن رسیده و به نظر می‌رسد این افزایش قیمت در سه ماه آتی سرعت بگیرد. از سمت دیگر ظهور ریسک‌های جدید می‌تواند باعث ایجاد تغییرات جدی در نوسان قیمت سایر فلزات شود.

خوش‌بینی متال بولتن به چشم‌انداز قیمت فلزات پایه

Submitted by admin on

 دنیای بورس: در بازگشایی بازارهای جهانی بهای مس بیش از 0.4 درصد کاهش یافت و به سطح 6115 دلار به ازای هر تن رسید و روی بیش از 0.8 درصد رشد کرد. آلومینیوم به میزان 0.4 درصد و نیکل به میزان 0.6 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. سرب نیز 0.6 درصد کاهش یافت. در آستانه سال نو قمری در چین حجم تقاضای فلزات پایه در بازار لندن به سطح 1788 تن افت کرد.

تهدید تکنیکال بازار کامودیتی

Submitted by admin on

دنیای بورس- محمد نجفی: شاخص کالایی بلومبرگ هم اکنون نسبت به سقف خود در ماه می نزدیک به 10 درصد پایین‌تر است. نگرانی در زمینه تاثیرات مخرب جنگ تجاری بر روند رشد اقتصاد جهانی، قیمت کالاهای محتلف از سویا گرفته تا آلومینیوم را در بازارهای جهانی کاهش داده است. در این میان حتی طلا که که به عنوان دارایی امن شناخته می شود همانند دیگر کالاها زیر فشار قرار گرفته و به تبع تقویت ارزش دلار آمریکا و بهبود چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در این کشور، با کاهش ملموس تقاضا روبرو شده است.

برندگان بازار جهانی در فصل دوم 2018

Submitted by admin on

در این مطلب عملکرد قیمت کالاهای پایه و محصولات پتروشیمی در فصل دوم سال پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. در عین حال میزان تغییر قیمت این محصولات نسبت به پایان سال 2017 و همچنین در مقایسه با پایان ژوئن سال گذشته ارائه شده است.

نوسان محدود فلزات در محدوده مثبت

Submitted by admin on

با عبور بازده اسناد خزانه امریکا از مرز 3 درصد، ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان سیری صعودی در پیش گرفته به گونه‌ای که شاخص دلار از شب گذشته تا کنون با رشدی 0/7 درصدی در سطح 93/3 واحد قرار گرفته است. رشد ملموس شاخص دلار تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش داد.

بدترین هفته آلومینیوم در هفت سال اخیر

Submitted by admin on

این هفته شاخص دلار آمریکا رشدی ملموس را پشت سرگذاشت و از این بابت فلزات پایه با کاهش تقاضا از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری مواجه شدند. انتشار گزارش‌های امیدوارکننده از اقتصاد آمریکا همچون گزارش تولید ناخالص داخلی و تعداد درخواست گنندگان استفاده از بیمه بیکاری در کنار رسیدن نرخ بازده اسناد خزانه 10 ساله این کشور به مرز روانی 3 درصد از دلایل اصل تقویت دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در این هفته به حساب می‌آید. در عین حال تضعیف ملموس ارزش یورو در برابر دلار آمریکا پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا برای تداوم سیاست‌های پولی انبساطی در رشد شاخص دلار نقش آفرین بود.

جو منفی بازار فلزات در پایان هفته

Submitted by admin on

با افزایش بیش از پیش بازده اسناد خانه آمریکا و همچنین تضعیف یورو در برابر دلار به تبع عدم افزایش نرخ های بهره و همچنین تصمیم به تداوم اجرای سیاست های پولی انبساطی از سوی بانک مرکزی اورپا، شاخص دلار از شب گذشته تاکنون افزایشی ملموس را پشت سر گذاشته و با رسیدن به 91/65 واحد، به بالاترین سطح خود در سه ماه و نیم اخیر رسیده است. با رشد  قابل ملاحظه ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای فلزات از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش یافته و همین  امر نیز قیمت فلزات را زیر فشار قرار داده است.

Subscribe to فلزات