رشد دلار فلزات را زیر فشار قرار داد

کاهش مجدد قیمت روی به کمتر از 3500 دلار

01:38 - 1400/01/18
با وجود افزایش حجم معاملات در بازار فلزات پایه به تبع بازگشت معامله گران چینی از تعطیلات سال نو این کشور، قیمت محصولات این بازار در روز جمعه سیری رو به افول را تجربه می کند و در این میان شدیدترین افت قیمت در معاملات روی دیده می شود. ورود شاخص دلار به محدوده مثبت در صبح امروز از دلایل اصلی تزلزل قیمت ها به حساب می آید. در عین حال سطح فروش با دیدگاه تکنیکال در بازار از روز گذشته افزایش یافته و همین امر نیز عامل دیگری در تضعیف معاملات شمار می رود.
کاهش مجدد قیمت روی به کمتر از 3500 دلار

صبح امروز شاخص دلار به تبع افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران بازار ارز در مسیر صعودی قرار گرفت. احیای بورس های آسیایی به لطف رشد مناسب وال استریت در شب گذشته در کاهش فضای ریسک گریزی در بازار ارز نقش شایانی داشت و همین امر نیز منجر به تقویت دلار در برابر ارزهای مطرح جهان شد. در پی رشد شاخص دلار تقاضا برای فلزات از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش یافت و همین امر نیز در تضعیف قیمت فلزات نقش پررنگی را ایفا کرد.

ورود مشتریان چینی به بازار  پس از تعطیلات یک هفته ای سال نو این کشور از روز گذشته حجم معاملات را افزایش داده و اما در عین حال به تزلزل قیمت ها نیز دامن زده است. بسیاری از معامله گران چینی پس از رشد ملموس قیمت ها در هفته ماقبل در حال حاضر مشغول شناسایی سود شده اند  و همین امر نیز قیمت ها را زیر فشار قرار داده است. در عین حال به علت اینکه فلزات نتوانستند پس از جهش قیمت اخیر به روند صعودی خود ادامه دهند و از سطوح مقاومتی عبور کنند، سطح فروش تکنیکال در بازار بالا رفته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با افتی 0/7 درصدی به 7119 دلار رسیده و آلومینیوم نیز 0/6 درصد ارزان شده و در سطح 2172 دلار معامله می شود. روی نزدیک به یک درصد ارزان شده و در سطح 3498 دلار قرار گرفته و سرب نیز با کاهش قیمتی 0.6 درصدی به 2536 دلار رسیده است.