با انتشار گزارش امیدوارکننده قیمت مسکن چین اتفاق افتاد

نوسان محدود فلزات در محدوده مثبت

06:00 - 1400/01/18
با وجود رشد ملموس شاخص دلار آمریکا از شب گذشته تاکنون، بیشتر محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه توانسته‌اند به لطف انتشار گزارش امیدوارکننده قیمت مسکن چین، وارد محدوده مثبت شوند.
نوسان محدود فلزات در محدوده مثبت

با عبور بازده اسناد خزانه امریکا از مرز 3 درصد، ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان سیری صعودی در پیش گرفته به گونه‌ای که شاخص دلار از شب گذشته تا کنون با رشدی 0/7 درصدی در سطح 93/3 واحد قرار گرفته است. رشد ملموس شاخص دلار تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش داد.

با این وجود انتشار گزارش امیدوارکننده قیمت مسکن چین در ماه آوریل، تاثیر افزایش ارزش دلار را خنثی کرد. اداره آمار ملی چین صبح امروز اعلام کرد که قیمت مسکن در 70 شهر بزرگ این کشور در ماه آوریل رشدی 0/5 درصدی را نسبت به ماه مارس تجربه کرده است. قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 4/7 درصد بالا رفته است. با انتشار این گزارش، امیدواری‌ها در زمینه تداوم رونق در بخش مسکن چین افزایش یافت و همین امر نیز چشم‌انداز تقاضا برای فلزات را بهبود بخشید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/3 درصدی در سطح 6823 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/2 درصدی به 2323 دلار رسیده است. سرب بدون تغییری ملموس در سطح 2356 دلار قرار گرفته و روی رشدی 0/6 درصدی را پشت سرگذاشته و به 3075 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/6 درصد ارزان شد و روی با رشد قیمتی 0/3 درصدی را پشت سرگذاشت. سرب با کاهشی 0/5 درصدی مواجه شد و در این میان قیمت آلومینیوم به میزان 0/2 درصد بالا رفت.