خواب رئیس‌جمهور چپ‌گرای شیلی برای فلز سرخ تعبیر می‌شود؟

Submitted by karkhane on

ظرف ماه‌های گذشته بازنویسی قانون اساسی شیلی که بخش قابل توجهی از آن یادگار دوران حکومت پینوشه بود مطرح شد. توسعه معادن شیلی در سال‌های گذشته براساس قوانین وضع شده در دوران حکومت 17 سال پینوشه بر این کشور آمریکای جنوبی انجام شده است. ظرف ماه‌های گذشته تغییر لایحه مالیات و حق امتیاز از معادن در شیلی مطرح و به تصویب مجلس سنا این کشور نیز درآمد. در شرایطی که برخی فعالان بازارهای کالایی اجرایی شدن این لایحه جدید را زنگ‌خطری جدی برای عرضه جهانی مس تلقی می‌کنند، روی کار آمدن رئیس‌جمهوری از جبهه چپ در شیلی، عملیاتی شدن لایحه تغییر مالیات معادن شیلی را قوت بیشتری بخشید.

 

تله برای قیمت بیت‌کوین/ قیمت طلا دلخوش شد

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، قیمت طلا در معاملات دیروز با افزایش قیمت به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسید.

رکود تورمی به داد طلا می رسد/ تقویم اقتصادی هفته

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در هفته جاری به نظر می رسد ادعای بیکاری آمریکا و آمار اشتغال بیشترین تاثیر را بر بازار می گذارد.

 

هفته برای دلار

سفارشات کارخانه و PMI های غیر تولیدی ISM در اوایل هفته مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار می رود PMI ، محرک اصلی باشد.

در بازارهای مالی امریکا چه خبر است | چرایی و دلیل ایجاد بازارهای مالی در جهان

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد نوشت: شاخص‌های عمده بازار سهام در آمریکا تحت‌تاثیر سقوط سهام غول‌های فناوری نظیر اپل، آمازون، فیس‌بوک، توییتر، تسلا و مایکروسافت در کنار کاهش چشمگیر سهام شرکت‌های عمده اسلحه‌سازی و سقوط سهام توییتر روند هفتگی و ماهانه خود را با بازده منفی به پایان رساندند.

پول پاشی، کرونا را آرام نکرد | بازار جهانی از اقدامات بانک‌های مرکزی راضی نیست!

Submitted by admin on

دنیای بورس-نگین دوستدار: فدرال رزرو آمریکا در هفته‌ای که گذشت نرخ بهره خود را به طور اضطراری 0.5 واحد درصد کاهش داد. در واقع «فد» می‌بایست در نشست 27 و 28 اسفند سیاست پولی خود را تعیین می‌کرد، اما وضعیت متشنج بازارهای جهانی به خصوص بازار سهام آمریکا و از سوی دیگر افت شدید بازدهی اوراق قرضه این کشور نشان از وضعیت ویژه‌ای داشت که فدرال رزرو را مجبور به اقدام پیش از موعد کرد.

طلا بیش از 2 درصد اوج گرفت؛ نفت بیش از 4 درصد ریخت

Submitted by admin on

دنیای بورس- نگین دوستدار: این روزها عمدتا کشورهایی غیر از چین در صدر اخبار مربوط به ویروس کرونا ظاهر شدند و توجه کمتری به سوی این کشور متمرکز بود. امروز هم چین تنها 409 مورد جدید به مبتلایان خود اضافه کرد؛ این در حالی است که یک هفته پیش به طور روزانه حدود 2 هزار نفر به لیست شهروندان چینی مبتلا به «کرونا» اضافه می‌شد. در مقابل، شیوع پرشتاب ویروس در کشورهایی چون کره‌جنوبی، ایران و ایتالیا به تجدید نگرانی فعالان بازار جهانی منجر شده است. کره جنوبی که پنجشنبه گذشته اولین مورد ابتلا به کرونای را اعلام کرد، تا امروز 833 نفر بیمار را شناسایی کرده است.

اقدامات کنترلی ویروس کرونا در حال ثمردهی است

Submitted by admin on

دنیای بورس: خبرگزاری رویترز در آخرین اخبار مرتبط با ویروس کرونای جدید آورده است که تعداد مبتلایان گزارش‌شده در روز یکشنبه نسبت به روز شنبه روندی نزولی را نشان می‌دهد. در همین حال یک کشتی ژاپنی دیگر قرنطینه شده، چرا که آزمایش‌ها ابتلای 70 نفر به بیماری COVID-19 را مثبت تشخیص داده‌اند.

کمیته ملی سلامت چین آمار مبتلایان جدید به این بیماری در روز یکشنبه را 2009 نفر گزارش کرده که نسبت به تعداد 2641 نفر در روز قبل کاهش محسوسی را نشان می‌دهد. با این حال آخرین آمار مرگ و میر از فوت 142 نفر در اثر شیوع این بیماری خبر می‌دهد که نسبت به روز قبل تنها یک مورد کمتر بوده است.

تشدید التهاب بازارها با بیم و امید «کرونا» | بورس تهران در انتظار رفع اثر ویروس

Submitted by admin on

دنیای بورس: بررسی‌های « دنیای بورس » نشان می‌دهد که شدت التهاب قیمتی کالاها طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در این خصوص شدت نوسان قیمتی روزانه مس در بازار جهانی به دو درصد و بیش از این عدد رسیده است. این در حالی است که در بازه 6 ماه قبل از آن میزان نوسان قیمتی مس در بازار جهانی به طور متوسط حدود 1.3 درصد بوده است. امروز و تا این ساعت نیز قیمت مس حدود 100 دلار نوسان روزانه را به ثبت رسانده است و بعید نیست که پس از بازگشایی بازار آمریکا شدت نوسان مس تشدید شود. دکتر مس به عنوان شاخصی برای سلامت اقتصادی جهانی نیز شمرده می‌شود.  

چرا بازار جهانی از « کرونا » بیشتر از « سارس » می‌ترسد؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: وقتی دو هفته پیش نام نوع جدیدی از ویروس کرونا (موسوم به ویروس ووهان) برای نخستین بار بر سر زبان‌ها افتاد، اکثر تحلیلگران آن را با تجربه قبلی چین از شیوع بیماری سارس در سال 2002 مقایسه کردند. ویروس سارس هم نوعی ویروس کرونا به شمار می‌رفت و آن زمان بیش از 8000 نفر در جهان را مبتلا کرده و جان 774 نفر را گرفت. این اتفاق موجب افت 2 واحد درصدی رشد اقتصادی چین از 11.1 درصد در نخستین فصل 2003 به 9.1 درصد در فصل بعد شد. البته چین توانست در سه ماهه سوم سال این شاخص با اهمیت اقتصادی را به سطح 10 درصد بازگرداند.

ادامه سقوط قیمت‌ها در بازار جهانی | سرمایه‌گذاران در کمین لحظه کشف واکسن «کرونا»

Submitted by admin on

دنیای بورس: شیوع بیماری جدید سبب شده تا چین به عنوان بزرگترین تولید‌کننده و مصرف‌کننده کامودیتی‌ها عملا به حالت کما فرو رود و این مساله بازارهای جهانی را به عقب‌نشینی واداشته است. تنها طی هفته گذشته نفت بیش از 5 دلار در هر بشکه و مس در حدود 370 دلار در تن افت قیمت را تجربه کردند. با این حال کار به این جا ختم نشده است. دادوستدهای اولین روز این هفته بازار جهانی 100 دلار دیگر از قیمت هر تن مس کاست و نفت، به رغم نگرانی‌ها از وضعیت عراق، بیش از 2 درصد دیگر ریزش داشته است.

نمایی از آخرین معاملات بازار جهانی را در زیر می‌بینید: (دوشنبه، 7 بهمن، ساعت 10:50)

Subscribe to بازار جهانی