نیروهای نظامی کره جنوبی از تنگه هرمز دور شدند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: مقامات کره‌جنوبی اعلام کردند که این کشور واحد نظامی خود را از تنگه هرمز دور کرده است. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع دیپلماتیک روز دوشنبه گفت که سئول در تلاش برای آنچه نشان دادن حسن نیت کره‌جنوبی خوانده شده، واحد نظامی خود را از تنگه هرمز دور کرده است.

برچسب‌ها

هیات کره به تهران آمد + توضیح ایران | توصیف کره جنوبی از رفتار ایران با خدمه نفتکش توقیف شده

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، فارس نوشت: یک شبکه تلویزیونی کره جنوبی گزارش داد هیأت دیپلماتیکی به سرپرستی مدیر کل امور غرب آسیا و آفریقا در وزارت خارجه این کشور بعد از ظهر امروز وارد تهران شده است.

رسانه‌های کره جنوبی امروز (پنجشنبه) از ورود هیأت دیپلماتیک این کشور به تهران برای گفت‌وگو درباره نفتکش توقیف‌شده در تنگه هرمز خبر دادند.

شبکه تلویزیونی «اِیررانگ» کره جنوبی گزارش داد تیم مذاکره‌کننده کره‌ای بعد از ظهر امروز وارد تهران شده است.

برچسب‌ها

عامل توقف واردات دارو از کره‌جنوبی

Submitted by admin on

ایرنا: دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره‌جنوبی با بیان اینکه مشکلات بانکی باعث قطع صادرات دارو از کره‌جنوبی به ایران شده است، خاطرنشان کرد: دارو و غذا عملا از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تاثیری داشته باشد.

برچسب‌ها

پیگیری مشکلات بانکی ایران و کره جنوبی

Submitted by admin on

بانک مرکزی: عبدالناصر همتی در این دیدار با اشاره روابط دیرینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و کره جنوبی، از کاهش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور از سال گذشته میلادی که عمدتا تحت تاثیر تحریم های امریکا بوده است انتقاد کرد و با طرح مشکلات بانکی طرفین بویژه عدم همکاری بانک‌های کره جنوبی در خصوص استفاده ازمنابع بانک مرکزی ایران؛ خواستار اقدام جدی مسئولان کره در حل هرچه سریعتر مشکلات شد.

برچسب‌ها

گلایه ایران بابت عدم همکاری بانک‌های کره‌ای

Submitted by admin on

بانک مرکزی: عبدالناصر همتی با اشاره به منابع ایران در بانک‌های کره و عدم همکاری این بانک‌ها در استفاده از این منابع گفت: منبع اصلی و اولیه این دارایی‌ها کاملا مشخص و شفاف است و دلیلی ندارد که بانک‌های کره به بهانه تحریم‌های آمریکا مانع از استفاده ایران از منابع شوند.

وی ضمن ابراز ناخرسندی دولت از این موضوع افزود: اینگونه کارشکنی‌ها برای دولت و ملت ایران قابل تحمل نیست و انتظار می‌رود مقامات کره‌ برای حل و فصل این مشکلات اقدام کنند. این در حالی است که دارایی‌های ایران در دیگر کشورها قابل دسترس هستند.

ویتنام برنده جنگ تجاری واشنگتن و پکن

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش بلومبرگ واردات کالاهای ویتنامی به آمریکا در سه ماه نخست سال جدید میلادی شاهد جهش خیره‌ کننده 40.2 درصدی بوده است و همزمان مقدار سفارش‌ها از کره‌جنوبی 18.4 درصد افزایش یافته است. رشد واردات از کشورهای کوچک‌تر آسیای جنوب‌شرقی مرهون التهاب به وجود آمده در مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن ارزیابی می‌شود که منجر به کاهش 13.9 درصدی واردات آمریکا از چین شده است.

مذاکره کره‌ای‌ها با امریکا برای خرید نفت ایران

Submitted by admin on

فارس: به گزارش یونهاپ، یک هیات از مقامات کره جنوبی هفته جاری برای رایزنی درباره تصمیم جدید آمریکا در زمینه عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران عازم واشنگتن خواهد شد.

براساس این گزارش، این هیات به ریاست یون کانگ هیون؛ معاون وزیر خارجه خواهد بود و قرار است با مقامات وزارت خارجه آمریکا درباره جزئیات مربوط به پایان دادن به معافیت‌های کره جنوبی برای خرید نفت از ایران گفت‌وگو کند. یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه گفت: هدف ما مشورت است و این کاری است که ما میخواهیم در این سفر انجام دهیم.

برچسب‌ها

افزایش ماهانه خرید نفت کره‌جنوبی از ایران

Submitted by admin on

ایسنا: کره‌جنوبی که یکی از بزرگ‌ترین‌ مشتریان آسیایی ایران است در مارس 1.2 میلیون تن یا معادل ۲۸۴ هزار و ۶۳۹ بشکه در روز نفت خام از ایران خریداری کرد که در مقایسه با 1.37 میلیون تن واردات این کشور در مارس سال گذشته، ۱۲ درصد کاهش یافت.

برچسب‌ها

کره جنوبی پیگیر تمدید معافیت خرید نفت ایران

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش یونهاپ، از آنجا که قرار است مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی هفته جاری با دونالد ترامپ دیدار کند سئول روی تلاش های بیشتری برای کسب این معافیت متمرکز شده است. بر اساس این گزارش، یون کانگ هیون معاون وزیر خارجه کره جنوبی ، یک نشست کاری در واشنگتن را با فرانسیس فانون معاون وزیر خارجه آمریکا برگزار کرده است.

کره جنوبی بشدت تلاش می‌کند بتواند یک بار دیگر چنین معافیتی را پس از پایان مهلت معافیت اول در دوم می، بدست آورد و بتواند از ایران نفت وارد کند.

برچسب‌ها

آسیایی‌ها به دنبال تداوم خرید نفت ایران

Submitted by admin on

تسنیم: مقام‌های دولت کره جنوبی در دیداری از واشنگتن در همین هفته بر تمدید معافیت از تحریم‌های ایران برای خرید نفت این کشور تاکید می‌کنند. پیش‌تر ژاپن هم بر اصرار خود برای تداوم خرید نفت ایران در مذاکره با امریکا خبر داد.

برچسب‌ها

Subscribe to کره جنوبی