فعالیت دوباره شعب خارجی « وبملت »

18:27 - 1400/01/17
با حل تدریجی مسائل بانکی ایران با کشورهای خارجی، خبرها حکایت از بازگشت روابط بین‌المللی نظام بانکی به سطح گذشته در آینده نزدیک دارد.

بعد از برجام روابط بین المللی نظام بانکی با کارگزاران و بانک‌های خارج از کشور رو به بهبود حرکت کرد و تعداد زیادی از بانک‌هایی که قبلا با سیستم بانکی فعالیت می‌کردند، روابط دوباره‌ای را آغاز کردند.

نظام بانکی به لحاظ انجام فعالیت‌های بین‌‎المللی وضعیت به مراتب مساعدتری نسبت به دوره قبل از برجام دارد، ولی مشکلی که همچنان وجود دارد اینکه به نظر می‌رسد بانک‌های بزرگ نیاز دارند فرصت بیشتری برای تحلیل عواقب و تبعات ایجاد رابطه دوباره با نظام بانکی ایران را داشته باشند.

البته شاید لازم باشد بانک‌های خارجی زمان بیشتری برای اینگونه بررسی‌ها نیاز داشته باشند، ولی آنچه که به نظر می‌رسد این است که ماه به ماه یخ تحریم نظام بانکی بیشتر از گذشته ذوب می‌شود و به نظر در آینده نزدیک روابط بانکی ایران با سایر کشورها به سطح عادی برخواهد گشت.

علیرضا لگزایی؛ قائم مقام بانک ملت در گفت‌وگو با «ایبِنا» درباره روابط بین المللی نظام بانکی در دو سال گذشته و به ویژه پس از اجرایی شدن برجام می‌گوید: بعد از برجام در بانک ملت با بیش از ۱۵۰ کارگزار بین المللی تفاهم نامه همکاری منعقد شد و تراکنش های زیادی نیز با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صورت گرفت.

این در حالی بود که در عین حال، شعب و بانک‌های وابسته به بانک ملت در تمام نقاط دنیا که قبل از برجام فعال بودند، دوباره مجوزهای فعالیت خود را از بانک‌های مرکزی دریافت کردند.

 به تازگی شعبه سئول بانک ملت در کشور کره جنوبی، شعبه ترکیه، پرشیا اینترنشنال بانک در انگلستان و همچنین فعالیت شعبه ارمنستان و مالزی بانک ملت فعالیت خود را دوباره از سر گرفتند.