بسته خبری ارزهای دیجیتال -سه‌شنبه 24 بهمن

01:13 - 1400/01/18
نوسان نه چندان ملموس قیمت ارزهای دیجیتال، شکایت سرمایه گذاران از مرکز مبادله Coinchek، احتمال اجرای طرح مجوز Bitlicense  در کره جنوبی و هشدار نهاد ناظر بر اوراق بهادار اتحادیه اروپا در زمینه حبابی بودن بازار کریپتوها از عناوین مهم خبری امروز به حساب می آیند.
بسته خبری ارزهای دیجیتال -سه‌شنبه 24 بهمن

بسته خبری ارزهای دیجیتال -سه‌شنبه 24 بهمن0

وکیل 10 تن از سرمایه‌گذارانی که بخشی از دارایی خود را در سرقت هکری از مرکز مبادله ارزهای دیجیتال Coincheck از دست دادند در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که در روز جاری این افراد به صورت رسمی از این بازار به ادگان ژاپن شکایت خواهند کرد.

روزنامه Business Korea در گزارشی از احتمال اجرای طرح مجوز Bitlicense در بازارهای مبادله ارزهای دیجیتال خبر داد. این مجوز دیجیتالی که در آمریکا توسعه یافته ناظر بر افزایش مقررات گزارش گری در مبادله ارزهای دیجیتال، اجرای حداقل سرمایه مورد نیاز و محدوسازی تعداد ارزها و شرکت‌های حاضر در بازارهای مبادله ارزهای دیجیتال است. در صورت اجرای این طرح در کره جنوبی تنها بازارهای مبادلاتی که موفق به کسب مجوز مذکور از دایره خدمات مالی ایالت نیویورک شوند اجازهفعالیت رسمی در این کشور را خواهند داشت.

اداره نظارت بر اوراق بهادارو بازارهای اتحادیه اروپا (ESMA) در گزارشی ضمن هشدار به فعالان و سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال اعلام کرد که نشانه‌های روشنی از وجود حباب قیمت در بازار کریپتوها وجود دارد.

وزارت ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه از تهیه پیش نویس طرحی را برای بررسی اعتبار نهادهای متولی عرضه اولیه ارزهای دیجیتال خبر داد.