رکود تورمی به داد طلا می رسد/ تقویم اقتصادی هفته

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در هفته جاری به نظر می رسد ادعای بیکاری آمریکا و آمار اشتغال بیشترین تاثیر را بر بازار می گذارد.

 

هفته برای دلار

سفارشات کارخانه و PMI های غیر تولیدی ISM در اوایل هفته مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار می رود PMI ، محرک اصلی باشد.

میانگین رشد تولیدات صنعتی در ۵ ماهه امسال + جدول

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن وتجارت از وضعیت تولیدکالاهای منتخب صنعتی در 5 ماه امسال بیشترین حجم تولید در این گروه های کالایی به الیاف اکریلیک با رشد 189.5درصد اختصاص دارد.

علاوه بر این، در مجموع از 28 گروه کالایی منتخب صنعتی، تولید دو کالای ماشین لباسشویی افزایش 58.0درصدی و تلویزیون 78.7 درصدی داشته و مابقی کالاها با رشد زیر 40 درصدی تولید روبه روشده اند. متوسط رشد 28 گروه کالایی در 5 ماهه امسال حدود 15 درصد بوده است. 

کم‌اعتنایی فلزات به گزارش‌های اقتصادی چین

Submitted by admin on

صبح امروز اداره آمار ملی چین اعلام کرد که نرخ رشد سالانه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت این کشور در ماه جولای به 5/5 درصد رسیده است. همچنین تولیدات صنعتی در ماه گذشته میلادی افزایشی 6 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال 2017 پشت سرگذاشته و نرخ رشد سالانه خرده‌فروشی نیز در سطح 8/8 درصد قرار گرفته است. هر سه رقم اعلام شده پایین‌تر از برآوردهای موسسات مالی و تحقیقاتی بود.

واکنش منفی فلزات به تولیدات صنعتی چین

Submitted by admin on

همانگونه که روز گذشته اشاره شد، چشم فعالان بازار فلزات در آغاز این هفته به آمارهای اقتصادی چین خیره بود و در نهایت نیز انتشار گزارش تولیدات صنعتی این کشور نتوانست توقعات را برآورده کند.

نوسان محدود قیمت فولاد در شانگهای

Submitted by admin on

صبح امروز مرکز آمار ملی چین گزارش‌های بسیار مهمی را از اقتصاد این شور متتشر کرد. براساس اعلام این نهاد تولید ناخالص داخلی چین در فصل ابتدایی سال نرخ رشد سالانه ای برابر با 6/8 درصد را تجربه کرده که این رقم برابر با پیش بینی ها بوده است. رشد پایدار اقتصاد چین فعالان بازار محصولات فولادی را نسبت به تداوم روند تقاضا برای این محصولات در ادامه سال جاری امیدوار کرد.

توقف روند نزولی دلار در برابر پوند

Submitted by admin on

شاخص دلار در اولین روز معاملاتی این هفته زیر فشار نسبتا ملموسی قرار گرفت. تاثیر حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه در پایان هفته گذشته و همچنین صعود قابل ملاحظه ارزش پوند از دلایل افت روز دوشنبه شاخص دلار به حساب می آید. قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره بریتانیا در ماه می از دلایل تقویت پوند به حساب می اید. همچنین به صورت سنتی در ماه آوریل شاهد تقویت پوند در برابر ارزهای مطرح جهان از جمله دلار هستیم چرا که در این ماه عموما شرکت های خارحی سود تقسیمی خود را به سهامداران بریتانیایی اختصاص می دهند و همین امر نیز به تقویت پوند منجر می شود.

تداوم رونق در بازار فلزات‌پایه

Submitted by admin on

شب گذشته شاخص دلار آمریکا افتی ملموس را تجربه کرد و همین امر نیز به تقویت تقاضا در بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات پایه منجر شد. صبح امروز این نماگر روندی باثبات را در پیش گرفته اما کماکان به تبع تزلزل شب گذشته، تقاضا برای فلزات در سطح مناسبی قرار دارد.

احتمال آرام شدن رشد تولیدات صنعتی چین

Submitted by admin on

براساس گزارش منتشر شد از سوی این نهاد پیش‌بینی می شود که تولیدت صنعتی چین در سال 2018 میلادی رشدی به میزان 6 درصد را تجربه کند. این در حالی است که نرخ رشد تولیدات صنعتی در سال جاری میلادی را در سطح 6/5 درصد اعلام کرده است.

برچسب‌ها

فراز و فرود فلزات‌پایه در هفته‌ای که گذشت

Submitted by admin on

در ابتدای این هفته به علت تضعیف پوند در برابر دلار آمریکا ، شاخص دلار سیری صعودی را در پیش گرفت اما در ادامه هفته به تبع انتشار گزارش های اقتصادی بهتر از حد انتظار از سطح اتحادیه اروپا این نماگر افتی شدید را تجربه کرد. این روند اما با انتشار گزارش های نه چندان امیدوارکننده از اقتصاد چین همچون گزارش تولیدات صنعتی این کشور همراه شد امری که از رشد قیمت فلزات جلوگیری کرد و این محصولات را به محدوده منفی قیمت کشاند.

Subscribe to تولیدات صنعتی