تقاضا با توقف روند صعودی دلار شدت گرفت

کم‌اعتنایی فلزات به گزارش‌های اقتصادی چین

14:18 - 1400/01/18
با وجود انتشار آمارهای ناامیدکننده از اقتصاد چین در صبح امروز، بازار فلزات به توقف روند صعودی شاخص دلار واکنش مثبتی نشان داد و قیمت محصولات معاملاتی این بازار در مسیر صعودی قرار گرفت.
کم‌اعتنایی فلزات به گزارش‌های اقتصادی چین

صبح امروز اداره آمار ملی چین اعلام کرد که نرخ رشد سالانه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت این کشور در ماه جولای به 5/5 درصد رسیده است. همچنین تولیدات صنعتی در ماه گذشته میلادی افزایشی 6 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال 2017 پشت سرگذاشته و نرخ رشد سالانه خرده‌فروشی نیز در سطح 8/8 درصد قرار گرفته است. هر سه رقم اعلام شده پایین‌تر از برآوردهای موسسات مالی و تحقیقاتی بود.

با وجود انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین، فلزات به لطف توقف روند صعودی دلار با افزایش تقاضا مواجه شدند. با کاهش فشار بر لیر ترکیه، یورو و پوند نیز وضعیت با ثباتی را در معاملات صبح امروز تجربه کردند.  در نهایت شاخص دلار پا به محدوده منفی گذاشت و همین امر به رشد قیمت‌ها منجر شد. همچنین پس از افت قیمت اخیر فلزات، رفته رفته سطح خرید تکنیکال در بازار به امید اتمام روند اصلاحی در حال افزایش است امری که در حمایت از قیمت این محصولات تاثیرگذار بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی مختصر در سطح 6131 دلار قرار گرفته و آلومینیوم با افزایشی 0/5 درصدی به 2087 دلار رسیده است. سرب 0/6 درصد گران شده و در سطح 2116 دلار قرار گرفته است. در این میان روی با افزایش قیمتی به میزان 0/3 درصد در سطح 2483 دلار معامله می‌شود.