در پی انتشار آمارهای مبهم از اقتصاد چین رقم خورد

نوسان محدود قیمت فولاد در شانگهای

04:11 - 1400/01/18
در پی انتشار آمارهای مبهم از اقتصاد چین، محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای نوسان قیمت نه چندان ملموسی را در روز سه شنبه پشت سرگذاشتند.
نوسان محدود قیمت فولاد در شانگهای

صبح امروز مرکز آمار ملی چین گزارش‌های بسیار مهمی را از اقتصاد این شور متتشر کرد. براساس اعلام این نهاد تولید ناخالص داخلی چین در فصل ابتدایی سال نرخ رشد سالانه ای برابر با 6/8 درصد را تجربه کرده که این رقم برابر با پیش بینی ها بوده است. رشد پایدار اقتصاد چین فعالان بازار محصولات فولادی را نسبت به تداوم روند تقاضا برای این محصولات در ادامه سال جاری امیدوار کرد.

در این میان برخی دیگر از گزارش های منتشر شده مانند تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری در دارایی های ثابت چین به مذاق معامله گران خوش نیامد و به تبع این امر جوی مبهم بر بازار محصولات فولادی حاکم شد. به گفته مرکز آمار ملی چین، تولیدات صنعتی این کشور در ماه مارس رشدی 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و سرمایه‌گذاری در دارایی های ثابت در ماه گذشته نیز با نرخ رشد سالانه ای برابر با 7/5 درصد مواجه شده است. ذکر این نکته ضروری است که ارقام مذکور از پیش‌بینی ها پایین تر بودند.

در معاملات ظهر امروز هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان 3 دلار در سطح 560 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 2 دلار افت کرد و به قیمت 540 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/27 است).