صعود آرام فلزات در آغاز معاملات هفتگی

20:50 - 1400/01/17
با شروع معاملات هفتگی در بازار فلزات پایه، قیمت ها سیری رو به رشد اما آرام را در لندن و شانگهای در پیش گرفته اند. توقف روند صعودی دلار پس از رشد مختصر ابتدای روز در کنار بهبود چشم انداز تقاضا از سوی چینی ها به تبع تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی این کشور به سیستم بانکی از دلایل افزایش قیمت ها در معاملات روز دوشنبه به حساب می آید.
صعود آرام فلزات در آغاز معاملات هفتگی

با وجود رشد مختصر شاخص دلار در صبح امروز ، این نماگر کماکان 0/5 درصد پایین تر از سطوح تجربه شده در اواسط هفته گذشته قرار دارد و همین امر نیز بهبود تقاضا برای فلزات منجر شده است.

در عین حال به تبع تزریق نقدینگی 50 میلیارد یوانی از سوی بانک مرکزی چین به سیستم بانکی این کشور در اواخر هفته گذشته، به نظر می رسد که بخشی از مشکل نقدینگی فعالان بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات در چین  بتواند در کوتاه مدت مرتفع شود و همین امر نیز تقاضا برای این محصولات را افزایش دهد. در عین حال فعالان بازار به سخنان چند روز گذشته رئیس بانک مرکزی چین در زمینه ریسک بالای بدهی های این کشور واکنش خاصی نشان نداده اند.

در این میان قرار است فردا گزارش های مهمی از اقتصاد چین از جمله گزارش تولیدات صنعتی  و سرمایه گذاری در دارایی های ثابت منتشر شود و در آستانه اعلام این گزارش ها فعالان بازار کمی احتیاط را چاشنی معاملات کرده اند که همین امر منجر به نوسان اندک قیمت ها شده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/4 درصدی در سطح 6827 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/3 درصدی در سطح 2111 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/5 درصدی در سطح 2530 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی 0/3 درصدی در سطح 3226 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/2 درصد گران شد و آلومینیوم نیز افزایش قیمتی 0/3 درصدی را پشت سر گذاشت. سرب  و روی نیز با رشدی قیمتی در حدود یک درصد مواجه شدند.