در پی سقوط ارزش دلار در بازار جهانی روی داد

اقبال سرمایه‌گذاران به معاملات طلا

19:22 - 1400/01/17
پس از سقوط  معنادار  ارزش دلار ایالات متحده در برابر ارزهای مطرح جهان در روز جاری، طلا بار دیگر مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفت و این محصول در معاملات آتی  و نقدی با رشد قیمت مواجه شد.

انتشار گزارش های مثبت اقتصادی از سوی برخی از کشورهای مطرح اتحادیه اروپا از روز گذشته یورو را در مسیر رشد قرار داه است. پس از گزارش بسیار امیدواکننده تولیدات صنعتی آلمان ، در یک ساعت اخیر نیز گزارش بهتر ا انتظار تولیدات صنعتی ایتالیا به بازارها مخابره شد و همین امر نیز به صعود ملموس یورو در برابر دلار انجامید. همچنین بالارفتن انتظارات در زمینه افزایش نرخ بهره در بریتانیا به تبع صعود ارقام هزینه واحد نیروی انسانی منجر به رشد پوند در برابر دلار شد. بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه با افتی 0/23 درصدی به 93/45 واحد رسیده است.

در عین حال کماکان تقاضا برای طلا از سوی سرمایه گذاران ریسک گریزی با نیم نگاهی به تحولات شبه جزیره کره در بازار به چشم می خورد و همین امر نیز در حمایت از قیمت طلا تاثیرگذار بوده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1291/3 دلار رشد قیمتی 6دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با افزایشی 4 دلاری در سطح 1288/8 قرار گرفته است.