واکنش منفی فلزات به آمارهای اقتصادی چین

20:52 - 1400/01/17
در پی انتشار آمارهای نه چندان امیدوارکننده از اقتصاد چین در صبح سه شنبه،  بیشتر محصولات معاملاتی در بازارفلزات پایه در معاملات لندن و شانگهای سیری رو به افول تجربه کرده اند. امروز صبح آمار مروبط به تولیدات صنعتی، سرمایه گذاری در دارایی های ثابت و خرده فروشی چین در ماه اکتبر از سوی اداره آمار ملی این کشور منتشر شد و هیچ کدام از این گزارش ها نتوانست نظر فعالان بازار فلزات را به خود جلب کند.
واکنش منفی فلزات به آمارهای اقتصادی چین

اداره آمار ملی چین صبح امروز اعلام کرد که تولیدات صنعتی این کشوردر ماه اکتبر رشدی 6/2 درصدی را تجربه کرده که این رقم 0/1 درصد پایین تر از پیش بینی ها بوده است. همچنین سرمایه گذاری در دارایی های ثابت چین در ماه گذشته با نرخ رشدی 7/3 درصدی مواجه شده که این رقم نیز به میزان جزئی پایین تر از انتظارات بوده است.

در این میان ناامیدکننده ترین نتیجه از گزارش خرده فروشی ماه گذشته حاصل شد. براین اساس در حالی که پیش بینی می شد که خرده فروشی ماه اکتبر با نرخ رشد سالانه ای برابر با 10/4ذدرصد مواجه شود، رقم اعلام شده از سوی اداره آمار ملی در در سطح 10 درصد قرار داشت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی مختصر در سطح 6894 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/4 درصدی در سطح 2104 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/7 درصدی در سطح 2504 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با کاهشی 0/15 درصدی در سطح 3215 دلار گزارش می‌شود.

در معاملات شانگهای پس از افت ابتدای روز، برخی از محصولات به تبع افزایش سطح خرید تکنیکال توانستند وارد محدوده مثبت شوند.در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس یک درصد گران شد و روی نیز افزایش قیمتی جزئی را پشت سر گذاشت. سرب 0/3 درصد ارزان شد و آلومینیوم نیز افت قیمتی 0/2 درصدی را تجربه کرد.