شاخص دلار سیری باثبات را در پیش گرفت

توقف روند نزولی دلار در برابر پوند

04:11 - 1400/01/18
پس از افت 0/4 درصدی شاخص دلار در اولین روز کاری هفته، این نماگر در صبح روندی با ثبات را در پیش گرفته است. با فروکش کردن نگرانی‌ها در زمینه بحران سوریه، حال سرمایه گذاران توجه خود را به سوی گزارش‌های اقتصادی معطوف کرده اند.
توقف روند نزولی دلار در برابر پوند

شاخص دلار در اولین روز معاملاتی این هفته زیر فشار نسبتا ملموسی قرار گرفت. تاثیر حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه در پایان هفته گذشته و همچنین صعود قابل ملاحظه ارزش پوند از دلایل افت روز دوشنبه شاخص دلار به حساب می آید. قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره بریتانیا در ماه می از دلایل تقویت پوند به حساب می اید. همچنین به صورت سنتی در ماه آوریل شاهد تقویت پوند در برابر ارزهای مطرح جهان از جمله دلار هستیم چرا که در این ماه عموما شرکت های خارحی سود تقسیمی خود را به سهامداران بریتانیایی اختصاص می دهند و همین امر نیز به تقویت پوند منجر می شود.

در این میان با فروکش کردن نگرانی‌ها در زمینه بحران سوریه، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر روی گزارش‌ها و رویدادهای اقتصادی قرار داده اند. فردا قرار است روسای جمهور آمریکا و ژاپن به بررسی مسائل تجاری میان دو کشور بپردازند. اخیرا وزارت خزانه‌داری آمریکا احتمال دستکاری ارزش ین از سوی دولت ژان را دور از ذهن ندانسته است.

همچنین تا ساعاتی دیگر قرار است گزارش‌های مهمی همچون میانگین دستمزد در بریتانیا، شاخص فضای اقتصادی آلمان وهمچنین تعدا مجوزهای ساحتمانی و تولیدات صنعتی آمریکا در ماه مارس منتشر شود. در آستانه انتشار این گزارش ها سرمایه‌گذاران احتیاط را چاشنی معملات خود کرده اند.

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه بدون تغییری ملموس به 39/89 واحد رسیده است.