پایان هفته حساس بورس تهران

Submitted by admin on

دنیای بورس: در ماه‌های اخیر عمده اتفاقات آخر هفته‌ای ناگهانی و غافلگیرکننده بوده‌اند. تنش‌های سیاسی و نظامی، جنگ تعرفه‌ای و تحرکات بازارهای جهانی در آخرین روزهای هفته چشمگیر بوده‌اند. اما این هفته بازارهای مالی- کالایی داخلی و جهانی خود را برای اخبار بزرگ آماده می‌کنند.

برجام در دوراهی تعیین‌کننده؟

آرامش نسبی در بازارهای جهانی

Submitted by admin on

دنیای بورس: دادوستد کامودیتی‌ها تا ساعت 18 امروز بدون تغییر محسوسی نسبت به آخرین نرخ‌های روز جمعه دنبال می‌شود. مس همچنان در کانال 5600، روی در کانال 2200، آلومینیوم در میانه کانال 1700 و سرب در نیمه نخست کانال 2 هزار دلاری معامله می‌شود.

نفت خام تگزاس به بهای 55 دلار در هر بشکه و نفت برنت در سطح 59 دلاری معامله‌ می‌شوند. این در حالی است که دامنه جنگ تعرفه‌ای دو کشور چین و امریکا برای اولین بار به حیطه نفت نیز کشانده شده است.

عقبگرد طلا با مقاومت بانک مرکزی آمریکا

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از سخنرانی آقای ژروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا و کاهش احتمال افت نرخ بهره دلار در ماه آتی میلادی قیمت طلا در بازارهای آسیایی طی معاملات روز چهارشنبه نزولی شد.

هر اونس طلا در بازار جهانی 0.97 درصد (معادل 13.62 دلار) افت کرده و به قیمت 1410.4 دلار به فروش می‌رسد. قیمت طلا در بازار آتی کامکس نیویورک هم 0.35 درصد (معادل 4.72 دلار) افت کرده و هر اونس از این فلز گرانبها به بهای 1414 دلار معامله می‌شود.

پرواز طلا بر قله 6 ساله

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای فلز زرد در معاملات امروز بازارهای آسیایی افزایشی شد و در مقطعی این فلز گرانبها به سطح 1438 دلار نیز رسید. هر اونس طلا در حین نگارش این گزارش با رشد 0.72 درصدی (معادل 10.25 دلار) به قیمت 1429.8 دلار به فروش می‌رسد. بهای اونس طلا در بازار آتی کامکس نیویورک نیز 1.08 درصد (معادل 15.4 دلار) رشد کرده و به سطح 1433.5 دلار رسیده است.

بازارساز ارزی قاعده بازی را عوض کرد

Submitted by admin on

دنیای بورس: دلار در معاملات امروز رویه کاهشی را پیش گرفت و به اصلاح قیمت پرداخت. ساعت 18 امروز هر دلار آمریکا به بهای 13 هزار و 440 تومان به فروش رسید که 260 تومان کمتر از قیمت بسته شده در انتهای روز گذشته بود. نکته جالبی که در معاملات امروز مشخص شد تغییر سیاست بازارساز برای مدیریت کارآمدتر دامنه نوسان‌ارزی بود. پیش از این بانک مرکزی سعی داشت با کاهش محسوس نرخ ارز دلالان را متضرر کرده و تمایل آنها به باقی ماندن در جریان معاملات را کم کند.

ین صعود کرد/یوآن و دلار استرالیا کاهش یافتند

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گزارش رویترز به نظر می‌رسد مذاکرات تجاری دو غول اقتصادی دنیا در گفتگوهای یکشنبه به بن‌بست رسیده باشد. واشنگتن خواهان تغییرات اساسی در قوانین چین است، در حالی که پکن اعلام کرده است که دیگر حاضر به خوردن "میوه‌ تلخی" نیست که به منافعش آسیب بزند.

مناقشات تجاری دو کشور روز پس از افزایش تعرفه‌های آمریکا بر روی بیش از 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چینی به حد بحرانی رسیده است. چین اعلام کرده که دست به اقدامات متقابل خواهد زد ولی هنوز از ارائه جرئیات بیشتر خودداری کرده است.

افت یوآن/ثبات دلار/رشد پوند

Submitted by admin on

دنیای بورس: صبح امروز سازمان ملی آمار چین گزارش شاخص مدیران خرید این کشور در ماه آوریل را منتشر کرد. این شاخص که در دو بخش صنعتی و غیرصنعتی ارائیه می‌شود، نتوانست در هیچ کدام از دو حوزه یاد شده عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. کاهش تجارت با آمریکا به دلیل جنگ تعرفه‌ای بین دو کشور و محدودیت‌ها در صادرات محصولات و خدمات تکنولوژی 5G از جمله دلایل عقب ماندن رشد اقتصادی چین محسوب می‌شود.

کاهش ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس

Submitted by admin on

دنیای بورس: ارزش هر ین ژاپن به کمترین میزان خود در سال 2019 رسید. نسبت دلار به ین به 112.02 رسید که تغییر روزانه خاصی را نسبت به اوج روز جمعه 112.10 واحدی نداشته و این مقدار در آستانه اوج 112.135 واحدی ماه مارس قرار دارد.

فرانک سوئیس نیز در مقابل یورو به کاهش قیمت پرداخت و نسبت یورو به فرانک به 1.1340 واحد رسید. یورو در حال جبران بخشی از افت ماه قبل خود در مقابل فرانک بوده و به اوج سه ‌هفته‌ای خود نسبت به این ارز نزدیک می‌شود.

آدرس‌های خطای ترامپ از اقتصاد آمریکا

Submitted by admin on

دنیای بورس:  "مرد تعرفه" لقبی که دونالد ترامپ به خود داده است در حال تبدیل شدن به مرد 100 میلیارد دلاری است. بنا بر گزارشی که بلومبرگ روز چهارشنبه منتشر شد کسری تجاری آمریکا به 600 میلیارد دلار رسید. در دوران ریاست ترامپ بر کاخ سفید حدود 100 میلیارد دلار به این کسری تجاری افزوده شده است، امری که خود ترامپ آنرا شاخصی برای برنده یا بازنده بودن کشور‌ها می‌داند.

به بیان دیگر بدهی‌های دولت آمریکا نسبت به پایان 2016 و در حول و حوش آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ 20 درصد افزایش یافته است.

رشد دلاری طلا

Submitted by admin on

دنیای بورس: با بازگشایی بازارهای جهانی بهای طلا با رشد 0.27 درصد به سطح 1331 دلار رسید. طلا در بازار آتی نیز با رشد 0.07 درصدی به قیمت 1333 دلار به فروش رفت.

احتمال تعویق تعرفه‌های 25 درصدی ترامپ بر بیش از 200 میلیارد دلار کالای چینی باعث رشد 0.06 درصدی ارزش یوآن شد. با این حال این تصمیم ترامپ ممکن است ریسک‌پذیری را در بین سرمایه‌داران افزایش دهد، با این حال افزایش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی از روند کنونی حمایت می‌کند و فشار قدرتمندی بر طلا وارد نخواهد شد.

Subscribe to شاخص دلار