رشد دلار به لطف افزایش بازده اوراق خزانه

13:45 - 1400/01/25
پس از فاصله گرفتن شاخص دلار ایالات متحده از پایین‌ترین سطوح شش و نیم ماه اخیر خود در شب گذشته، امروز نیز این نماگر در حال حرکت آرام در محدوده مثبت است. در این میان یوان چین تحت تاثیر کاهش رتبه اعتباری این کشور با تنزل ارزش در بازارهای جهانی مواجه شده است.
رشد دلار به لطف افزایش بازده اوراق خزانه

رشد 0/3 درصدی بازده اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده در شب گذشته عاملی بود که از افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان حمایت کرد. به نظر می‌رسد پس از پایان تاثیرگذاری اخبار مربوط به فشار رئیس جمهور آمریکا بر رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال در زمینه پرونده ارتباط مشاور امنیت ملی کاخ سفید با روس‌ها و همچنین ریسک‌های ژئوپولیتیکی شبه جزیره کره، روند خرید سفته بازارنه اوراق قرضه به پایان رسید و با افت قیمت این اوراق، بازده سیری صعودی را در پیش گرفته است. در این میان سرمایه گذاران کمی احتیاط را چاشنی کار کرده‌اند چرا که امشب قرار است که صورت‌جلسه آخرین نشست بانک مرکزی ایالات متحده منتشر شود و فعالان اقتصادی منتظرند تا سر نخ‌های تازه‌ای پیرامون برنامه افزایش نرخ بهره را از خلال این گزارش دریافت کنند.

همچنین ارزش یوان نیز در بازارهای ارز خارج چین تحت تاثیر کاهش رتبه اعتباری این کشور از سوی موسسه مودی سیری نزولی را در برابر دلار آمریکا تجربه کرده است. افت یوان در برابر دلار در معاملات امروز به میزان 0/1 گزارش می‌شود.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متدحه با رشدی مختصر در سطح 97/43 واحد قرار گرفته است.