در استانه انتشار آمار تورم و خرده فروشی ایالات متحده روی داد

افول بیش از پیش شاخص دلار

23:27 - 1400/01/17
پس از افت شاخص دلار به تبع انتشار آماری ناامیدکننده از بازار کار ایالات متحده، این نماگر در آستانه انتشار گزارش هایی همچون سطح خرده فروشی و تورم باز هم در مسیر نزولی قرار گرفت.
افول بیش از پیش شاخص دلار

وزارت کار ایالات متحده روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که تعداد درخواست گنندگان برای استفاده از بیمه بیکاری در هفته گذشته به 261 هزار نفر رسیده که این رقم فراتر از پیش بینی ها به حساب می آید. همین امر نیز شاخص دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد.

در این میان قرار است ساعت 5 بعد از ظهر به وقت تهران گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده  و سطح خرده فروشی ماه دسامبر منتشر شود. سرمایه گذاران با توجه به انتشار آمار ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا در هفته های اخیر، نگران نتایج این دو گزارش هستند و به همین دلیل نیز در آستانه اعلام این گزارش ها دست به کار بستن موقعیت های معاملاتی یا اخد موقعیت فروش بر روی دلار شده اند.

همچنین افت بازده اسناد خزانه ایالات متحده نیز در تزلزل دلار نقش آفرین بوده است. روز گذشته خبری در زمینه تمایل مقامات چینی به کاهش یا قطع روند خرید اوراق قرضه ایالات متحده منتشر شد و همین امر نیز به افت بازده اسناد خزانه انجامید.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز جمعه با افتی 0/1 درصدی در سطح91/77 واحد قرار گرفته است.