آرامش به بازار طلا و سکه بازمی‌گردد؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، نوسانات قیمت طلا و سکه همچنان به صورت محدود ادامه‌دار است. طلا امروز تغییر مسیر داد ثبات قیمت را تجربه کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، طلای 18 عیار امروز، 19 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی تجربه نکرده  و در همان نرخ سه میلیون و 612 هزار و  600 تومان ثابت مانده است. طلای 24 عیار هم دنباله‌رو طلای 18 عیار شد و در نرخ چهار میلیون و 816 هزار تومان در بازار ثابت ماند.

 

برچسب‌ها

کام سهامداران زهر شد/ بازار ارز و طلا درجا زدند

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، تمامی بازارها در هفته جاری زیر سایه ریسک خونخواهی از اسرائیل قرار داشتند. در اولین روز کاری هفته جاری بورس تهران با فشار فروش سنگین مواجه شدند و تنها تعداد کمی از نمادها توانستند رنگ سبز خود را حفظ کنند.

 

دلار، برنده بازار طلا و سکه/ نوسانات ادامه‌دار خواهد بود؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بازار طلا برخلاف رشد انس جهانی، هفته خود را با کاهش قیمت آغاز کرد، اما سکه هفته را با روند متفاوتی شروع کرد و کاهش قیمت داشت. همانطور که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، ششم مرداد 1403، را با حدود 33 هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته گذشته سه میلیون و 378 هزار و 300 تومان اعلام کرد. طلای 24 عیار نیز 30 هزار تومان ارزان شد و به نرخ چهار میلیون و 503 هزار تومان رسید.

 

شوک اونس جهانی به بازار طلا و سکه در تعطیلات

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه به‌رغم به سربردن در تعطیلات محرم و تحت تاثیر سقف‌شکنی‌های اونس جهانی، روند صعودی را در پیش گرفته است. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، طلای 18 عیار امروز، 27 تیر 1403 را صعودی آغاز کرد و تا لحظه نگارش این گزارش به سه میلیون و 416 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. طلای 24 عیار نیز امروز  به نرخ چهار میلیون و 554 هزار تومان رسیده است.

 

واکنش بورس به مناظره اول چه خواهد بود؟/ حراج طلا به هفته بعد موکول شد

Submitted by karkhane on

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت که اهالی بازار انتظار دارند بعد از مشخص شدن تیم اقتصادی دولت جدید با تخفیف ریسک‌های سیستماتیک، شاهد تسهیل فروش و صادرات شرکت‌های صادرات‌محور بورس تهران و افزایش سودآوری این شرکت‌ها باشند.

رئیس بانک مرکزی نیز از افزایش ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی خبر داد.

برچسب‌ها

رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟

Submitted by karkhane on

قیمت دلار در کانال 58 هزار تومان حمایت شد اما با این حال سکه عقب نشست. قیمت دلار که از ابتدای سال 1403 نوسان صعودی داشت دقیقا یک ماه پیش سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. بعد از 25 فروردین روند معکوس شد و قیمت دلار با کاهش تقریبا 10 هزار تومانی یا 14 درصدی از سقف دور شد و وارد دامنه 50 هزار تومان شد. تا روز دوشنبه قیمت دلار بر مدار نزول بود اما در روز سه‌شنبه نرخ در کانال 58 هزار تومان حمایت شد. به عقیده گروهی از تحلیلگران قیمت دلار با پنج موج نزول به محدوده‌های استراحت خودش رسیده است.

 

برچسب‌ها

دارایکم 40 درصد زیر قیمت معامله می‌شود!/ حباب صندوق‌های اهرمی و طلا چقدر است؟

Submitted by karkhane on

فاصله قیمت بازاری هر واحد یک صندوق‌ سرمایه گذاری با NAV صندوق میزان حباب واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق را نشان می‌دهد.برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه حباب مثبت دارند و به زبانی دیگر در ارزشی بیشتر از ارزش دارایی‌ها تحت تملک صندوق معامله می‌شوند و برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز حباب منفی دارند که نشان از زیر قیمت بودن واحد‌ها به نسبت دارایی‌های تحت تملک صندوق است.

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

Submitted by karkhane on

روندهای اخیر در بازار طلا نشان‌دهنده تعامل پیچیده‌ای از عوامل کلان اقتصادی، تنش‌های ژئوپلیتیکی و سیاست‌های بانک‌های مرکزی است.

برچسب‌ها

رد انتقام در اونس طلا

Submitted by karkhane on

این روزها خبرها در بازار ارز تحت تأثیر مسائل سیاسی است و کمتر خبر اقتصادی به بازار مخابره میشود، اقداماتی هم که بانک مرکزی در این شرایط انجام میدهد بیشتر برای کاهش تب ایجاد شده از اخبار سیاسی در بازار طلا و ارز است.

 

طلا به رویای خود ادامه می‌دهد / قیمت نفت برنت کاهش می‌یابد

Submitted by karkhane on

 گزارش اشتغال ایالات متحده در روز جمعه انتظارات را شکست و نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول با ثبات پیش رفته و به طور بالقوه، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری به تأخیر انداخت. قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت و برنت به زیر 90 دلار ریزش کرد. قیمت نفت خام برنت به 89 دلار در هر بشکه کاهش یافت و نفت خام WTI آمریکا 85.59 دلار در هر بشکه بود که 1.5 درصد کاهش داشت.

برچسب‌ها

Subscribe to طلا
تازه ترین اخبار