تقاضای نوروز در بازار سکه

17:22 - 1402/12/26
فعالان بازار یکی از دلایل صعود قیمت‌ها را ناشی از تقاضای آخر سال می‌دانند؛ به‌عبارت‌دیگر با نزدیک شدن به عید نوروز افراد با اهداف مختلفی نظیر هدیه‌ دادن یا تغییر شکل دارایی‌های خود، اقدام به خرید سکه طلا می‌کنند.

آن طور که شواهد نشان می دهد بازار سکه در روزهای پایانی هفته قبل با افزایش تقاضا همراه شد. بنابر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه در روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد قیمت سکه در شرایطی بود که مرکز مبادله ارز و طلا در حال برگزاری حراج سکه طلا بود. 

فعالان بازار یکی از دلایل صعود قیمت‌ها را ناشی از تقاضای آخر سال می‌دانند؛ به‌عبارت‌دیگر با نزدیک شدن به عید نوروز  افراد با اهداف مختلفی نظیر هدیه‌دادن یا تغییر شکل دارایی‌های خود، اقدام به خرید سکه طلا می‌کنند.

از سوی دیگر قیمت دلار و طلای جهانی طی دور روز گذشته رشد قابل‌توجهی را ثبت نکرده‌اند. همچنین در معاملات پشت خطی روز جمعه هم آن طور که عده‌ای از سکه‌بازان مدعی بودند قیمت سکه امامی ثبات را تجربه کرد.

در کنار معاملات پشت خطی سکه، قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه  اندکی نوسان صعودی داشت و قیمت طلای جهانی هم تا حدودی رشد کرد، اما در نهایت تقریباً رنج شد.

به عقیده گروهی از تحلیلگران، اونس درون یک مثلث در حال نوسان است که از هر طرف خارج شود مسیر بعدی آن مشخص‌تر خواهد شد. به باورآن آنها، محدوده ۲۱۸۰ دلار، سقف مثلث است و از سوی دیگر، محدوده ۲۱۵۰ دلار، حمایت کف مثلث است. 

گفتنی است سکه‌بازان امروز مرز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را پیش‌ رو دارند و از طرفی با از دست رفتن مرز ۳۷ میلیون تومان امکان عقب‌نشینی تدریجی تا پله هشتم کانال ۳۶ میلیون تومان محتمل است.