روز آزمون در بازار سکه؛ کف مهم می شکند

11:34 - 1400/11/19
با دلار ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی، ارزش ذاتی سکه می تواند تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی افت کند. دیروز ارزش ذاتی سکه در حوالی محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی قرار داشت.

سکه امامی بار دیگر به حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نزدیک شده است. فلز گران بهای داخلی یک بار در ابتدای هفته به این مرز نزدیک شد و توانست با حمایت افزایشی های بازار به سوی مرز ۱۲ میلیون تومانی گام بردارد. با این حال، سکه امروز ممکن است تحت فشار متغیری قرار بگیرد که در ماه های اخیر زمینه ساز افت زیاد ارزش ذاتی این فلز گران بها شده است. 

 

روز آزمون در بازار سکه؛ کف مهم می شکند10

اسکناس آمریکایی دیروز مرز ۲۷ هزار تومانی را از دست داد و با فشار فروش مواجه شد. در صورتی که امروز دلار سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست بدهد، احتمال دارد که فلز گران بهای داخلی نیز به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قدم بگذارد. 

با دلار ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی، ارزش ذاتی سکه می  تواند تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی افت کند. دیروز ارزش ذاتی سکه در حوالی محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی قرار داشت. البته برخی فعالان باور دارند که با دلار ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز سکه به راحتی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست نخواهد داد. آن ها عنوان می کنند که در ابتدای هفته نیز ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین رفت و سکه بازان تن به افت قیمت به زیر مرز حساس را ندادند. در کنار این، تقویت اونس طلا در روزهای جاری کمی انتظارات نزولی را در بازار فلز گران بهای داخلی محدودتر کرده است. 

روز آزمون در بازار سکه؛ کف مهم می شکند1