پیش بینی روند بازار سکه در روز چهارشنبه

مقاومت شگفت انگیز سکه در مرز روانی

10:51 - 1400/10/08
به نظر می رسد بازیگران بزرگ سکه نیز مانند معامله گران لیر تصمیم گرفته اند که تاکتیک صبر را در پیش بگیرند و با عبور بازار از اخبار مثبت هسته ای، دارایی خود را در نرخ های بالاتر به فروش برسانند.

بازیگران سکه حاضر نشده اند که فلز گران بهای داخلی را زیر مرز ۱۳ میلیون تومان به فروش برسانند. روز گذشته علی رغم افت قیمت دلار تا محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی، سکه بازان دارایی خود را بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی نگه داشتند. این در حالی بود که ارزش ذاتی سکه امامی تا اواسط محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پایین رفته بود.

 

مقاومت شگفت انگیز سکه در مرز روانی0

به این ترتیب می توان گفت در شرایطی که عوامل بنیادی از افت قیمت سکه امامی حمایت می کنند، بازار تن به افت معنادار قیمت نمی دهد. این موضوع می تواند به آن معنا باشد که بازیگران بزرگ بازار سکه افت فعلی قیمت ها در بازار ارز را مقطعی می دانند. در هفته های گذشته در بازار ارز نیز برخی از بازیگران لیر حاضر به فروش این ارز زیر مرز ۲ هزار تومانی نشدند و بعدتر توانستند در محدوده ۲ هزار و ۷۰۰ تومان ارز خود را به فروش برسانند.

به نظر می رسد بازیگران بزرگ سکه نیز مانند معامله گران لیر تصمیم گرفته اند که تاکتیک صبر را در پیش بگیرند و با عبور بازار از اخبار مثبت هسته ای، دارایی خود را در نرخ های بالاتر به فروش برسانند. این اتقاق تنها در شرایطی رخ خواهد که حداقل طی روزهای آتی یکبار دیگر دلار به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی هجوم ببرد. با این حال شرایط در بازار ارز فعلا به گونه ای نیست که از رشد معنادار قیمت کند. در این شرایط به نظر می رسد سکه در روزهای آتی نیز در دامنه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ الی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت کند که در هفته های اخیر در آن نوسان کرده است.

مقاومت شگفت انگیز سکه در مرز روانی18