رویکرد محتاط معامله‌گران در آستانه انتخابات آمریکا

پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:43 - 1400/01/21
در آستانه برگزاری انتخابات مجالس قانون‌گذاری آمریکا، معامله‌گران بازار ارز و فلزات قیمتی رویکردی محتاط را در پیش گرفته‌اند و همین امر به نوسان محدود قیمت طلا منجر شده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

وضعیت بازار طلا در روز جاری

روز سه‌شنبه قرار است انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین تعیین تکلیف تعدادی از کرسی‌های سنای این کشور برگزار شود. انتخابات پیش رو را می‌توان یکی از مهمترین انتخابات‌های چنددهه اخیر آمریکا به حساب آورد. تلاش گستره دموکرات ها به شدت ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان را نگران کرده و برخی از نظرسنجی‌ها نیز از پیشتازی دموکرات‌ها خبر می دهد. با این وجود رقابت تنگاتنگی میان دو حزب در این انتخابات برقرار است و همین امر تخمین نتیجه نهایی را بسیار دشوار می‌سازد.

به تبع این امر سرمایه‌گذاران بازار ارزو فلزات قیمتی احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده اند و انتظار می رود که این روند تا مشخص شدن نتیجه اولیه انتخابات تداوم یابد.

پیش‌بینی دو‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با رشدی محدود در سطح 1234/8 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول وضعیت مشابهی را تجربه می‌کند و در سطح 1233/2 دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 62 روزه (1217 دلار) تثبیت شده و فراتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1231 دلار) و 13 روزه (1229 دلار) قرار گرفته است- هیستوگرام MACD فاصله خود را با خط سیگنال کاهش داده است.

سیگنال تایید: میانگین 5 روزه کماکان بالاتر از میانگین 13 روزه قرار دارد.

حمایت‌های پیش‌رو: هم اکنون قیمت بر حمایت 1233 دلار منطق شده است. در صورت افت قیمت، محدوده حمایتی مهمی در سطح 1229 تا 1231 دلار (میانگین های کوتاه و میان مدت) قرار دارد. حمایت بعدی در سطح 1227 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، اولین مقاومت در سطح 1235 و سپس 1240 دلار به چشم می خورد.

نتیجه‌گیری: کماکان چشم‌انداز روشنی در بازه روزانه پیش روی طلا قرار دارد.