بورس تعدیل شد / فولاد در صدر معاملات بازار سهام

16:27 - 1403/04/18
اکوایران: امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت. بیشترین خروج پول حقیقی نیز به فولاد تعلق داشت و بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل بورس تهران داشت.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 5 هزار و 134 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 221 هزار و 309 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 804 واحدی در رقم 710 هزار و 73 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 262 واحدی به رقم 22 هزار و 999 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و 71 واحد به سطح 125 هزار و 935 واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و 300 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 45 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای وبملت، شستا، خساپا و حفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای معین، پکرمان، نوری، شیراز و بفجر تعلق داشت.

بورس تعدیل شد / فولاد در صدر معاملات بازار سهام8

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، وبملت و حکشتی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای نوری، فارس و بفجر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، آریا و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریان، سپیدار و فالوم نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز معین، شفام و آردینه بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 75 هزار و 800 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 63 هزار و 812 میلیارد تومان بود که 84 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 35 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 993 میلیارد تومان رسید. 

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 125 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، معین بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 747 میلیون و 537 هزار و 506 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به معین تعلق داشت. دو نماد وبملت و خاور نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 57 نماد صف خرید داشتند و 77 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 40 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 222 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 19 درصدی به 221 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس تعدیل شد / فولاد در صدر معاملات بازار سهام15