پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده؛ بازار رونق می‌گیرد؟

15:41 - 1403/04/17
اکوایران: برخی از مشاوران املاک در تهران پیش بینی می کنند تا اواخر شهریور یا آبان ماه شرایط فعلی بازار مسکن ادامه داشته باشد و همچنان در رکود بماند.

به گزارش اکوایران، واسطه‌گرا ملکی می‌گویند: بازار مسکن نسبت به سایر بازارها به مسائلی همچون انتخابات، واکنش سریع نشان نمی‌دهد، چه بخش خریدوفروش چه اجاره؛ به گفته واسطه‌گران تا به این لحظه به‌واسطه انتخابات تاثیری بر بازار مسکن دیده نشده و روال رکودی‌اش را همچون پیش از انتخابات طی می‌کند.

 

به گفته آنها، در ایام انتخابات، دیدگاه‍‌ نامزدها در بخش مسکن برای مشاوران ناشناخته بود و درخصوص وعده‌هایی که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دادند نیز معتقد بودند تا زمانی که این وعده‌ها عملی نشود، تغییر خاصی در بازار مسکن رخ نخواهد داد و این مستلزم ساخت‌وساز و اضافه کردن واحد و کنترل قیمت‌هاست که زمان بیشتری می‌طلبد.

البته عنصر سیاست خارجی برای مشاوران املاک هم فاکتوری مهمی به حساب می آمد، بنا به پیش‌بینی‌‌آنها، به نظر می‌رسد تا اواخر شهریور یا آبان ماه شرایط فعلی بازار مسکن ادامه داشته باشد و همچنان در رکود بماند؛ به این دلیل که تا آن زمان کابینه دولت معرفی شده، همچنین معامله ملک در ماه محرم و صفر به خاطر اعتقادات مذهبی مردم کمتر انجام می‌شود و هم اینکه نتیجه انتخابات آمریکا هم تاحدودی مشخص خواهد شد.

پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده؛ بازار رونق می‌گیرد؟14