رونمایی از نمادهای پُرمعامله بورس /شستا صدرنشین شد

Submitted by karkhane on

 

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته اخیر شاهد ثبات میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 5 هزار و 908 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5 هزار و 904 میلیاردی هفته پیشین، رشد اندک 4 میلیارد تومانی -معادل 7 صدم درسد- داشته است. 

دو نیمه معاملات اوراق در بازار ثانویه

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 35 درصد بود که نسبت به هفته پیشین کاهش داشته است. در سومین هفته کاری سال، سهم اوراق از معاملات بازار ثانویه 40 درصد بود.

 

استارت افزایشی اوراق بدهی در بازار سهام

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 28 درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش چشمگیری داشته است. در اولین هفته کاری سال، سهم اوراق از معاملات بازار ثانویه 4 درصد بود.

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 182 هزار میلیارد تومان بود.

دوشنبه سوری‌های بورس در سال 1400

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در سال 1400 معاملات ثانویه اوراق بدهی دولتی در بازار سهام تهران رونق گرفت. خرید و فروش اوراق از جمله حواشی بورس در سال گذشته بود و محل اختلاف نظرهای زیادی بود. برخی‌ها رونق این اوراق را به سود اقتصاد ایران و به معنی تعمیق بازار سرمایه می‌دانستند و برخی نیز آن را موجب تضعیف بازار سهام و خروج پول از سهام شرکت‌ها قلمداد می‌کردند. 

رشد معاملات بورس در سال 1400 / دو نیمه متفاوت بازار سهام

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز، در ماه‌های ابتدایی سال بورس با رکود نسبی مواجه بود و همزمان با نزول قیمت‌ها از ارزش معاملات خرد سهام نیز کاسته شد. بسیاری از سهامدارانی که دچار زیان شده و در بازار مانده بودند دست از خرید و فروش کشیدند و در انتظار به پایان رسیدن عمر دولت دوازدهم بودند.

 

با تغییر دولت و بهبود انتظارات قیمت‌های بازار رشد کردند و ارزش معاملات خرد نیز در ابتدای تابستان رشد قابل توجهی داشت. خصوصا در شهریور ارزش معاملات خرد سهام به بالاترین ارقام سال افزایش یافت. 

رونق اوراق بدهی و معاملات بلوکی سهام

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اخیر شاهد کاهش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 180 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 729 میلیاردی هفته پیشین، افت 33 درصدی داشته است. 

 

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز دوشنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد 2 هزار و 742 میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز شنبه ثبت شد که به رقم 4 هزار و 100 میلیارد تومان بالغ شد. 

پیشی گرفتن اوراق بدهی از سهام در بورس

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اکوایران، در هفت روز کاری اخیر در اسفند ماه، به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 60 درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش چشمگیری داشته است. بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه 9 اسفند اختصاص داشت که بیش از 167 هزار میلیارد تومان بود.

در هفت روز اخیر همزمان با افت ارزش معاملات خرد سهام، میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق افزایش داشته است. در این هفت روز میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 50 هزار و 434 میلیارد تومان بوده است. 

رونق معاملات اوراق بدهی در بورس +نمودار

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل اقتصادنیوز، هفت روز کاری از معاملات بورس در اسفند ماه می‌گذرد. در 7 روز معاملاتی اخیر شاهد روند کاهشی ارزش معاملات خرد بورس بوده‌ایم. در این هفت روز میانگین ارزش معاملات خرد بورس 2 هزار و 944 میلیارد تومان بود. در حالی که در هفته گذشته ارزش معاملات خرد در ارقام بالاتر از 3 هزار میلیارد تومان قرار داشت، در سه روز کاری هفته اخیر به محدوده 2 هزار میلیارد تومانی نزول کرد.

 

رونق خرده فروشی در بورس تهران

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 46 درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش چشمگیری داشته است. بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 163 هزار میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر همزمان با صعود شاخص‌های بازار سهام و رشد ارزش معاملات خرد سهام، میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق کاهش داشته است. هفته گذشته میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 37 هزار و 754 میلیارد تومان بود که در هفته اخیر به 35 هزار و 311 میلیارد تومان رسید که افت 6 درصدی را نشان می‌دهد.

دوشنبه سوری در بورس تهران

Submitted by karkhane on

 

به گزارش اکوایران، امروز ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به بیش از 133 هزار میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به روز یکشنبه افزایش 150 برابری داشته است. 

مطابق معمول دوشنبه‌های بورس تهران، ارزش معاملات اوراق بدهی سهم بالایی از معاملات بازار سهام داشت و 97 درصد از ارزش معاملات کل بازار به اوراق بدهی دولتی اختصاص داشت. 

Subscribe to ارزش معاملات اوراق بدهی