فروش بالای اوراق بدهی در 4 ماه نخست امسال

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، حجم فروش اوراق دولتی تا نیمه تیر ماه سال 1403 به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است. رقمی که با مدت مشابه سال‌های قبل اختلاف زیادی دارد.

 

 عرضه اوراق و فروش آن به بانک‌ها و فعالان بازار سرمایه راهی برای دولت است تا کسری بودجه‌اش را تا حدی جبران کند که آمار نشان می‌دهد امسال تا اینجای کار بانک‌ها نسبت به بورسی‌ها اقبال بیشتری برای خرید اوراق دولتی نشان داده‌اند.

جولان اوراق بدهی در بورس/ گشایش ارزی جدید در راه است؟

Submitted by karkhane on

در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده صورت گرفته است. این موضوع باز هم بحث گشایش‌های ارزی را بر سر زبان‌ها انداخت.

آمارهای منتشر شده بانک مرکزی هم نشان می‌دهد مجموعا حدود 290 همت ارزش تسهیلات به اشخاص مرتبط 23 بانک و موسسه اعتباری پرداخت شده است.

بهمن دیزل 18 اردیبهشت ماه 50 دستگاه کامیونت فورس 6 تن در بورس کالا عرضه می‌کند.

این در حالی بود که نیمه دوم بورس تهران همچون چند روز گذشته با فشار فروش همراه بود تا عدد شاخص را باز هم منفی کند و تلاش‌های گروه خودرویی در نیمه اول برای ایجاد رنج‌های مثبت در بازار بی‌ثمر بماند.

برچسب‌ها

فرق بین اوراق خزانه با اراد چیست؟

Submitted by karkhane on

توکلی ادامه داد: طرف دیگر اوراق مرابحه اسلامی (اراد) میان مدت و بلندمدت هستند. این اوراق برخلاف اسناد خزانه نقدی است یعنی دولت مستقیم آن را به فروش می رساند.


حضور بانکی‌ها در حراج دولتی پس از غیبت طولانی/ درآمد دولت از 100 همت گذشت

Submitted by karkhane on

درآمد دولت در بازار اوراق بدهی با بازگشت حضور بانک‌ها از 100 همت عبور کرد. در راستای عرضه تدریجی اوراق مالی اسلامی دولتی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله بیست‌وسوم حراج این اوراق در سال 1402 برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی (نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه)، در هفته منتهی به 12 دی ‌ماه 1402 اجرا شد.

تحلیل بنیادی سهام دروز / تغییر در ساختار سرمایه روزدارو با انتشار اوراق بدهی

Submitted by karkhane on

سهام شرکت روزدارو، در بازار دوم بورس تهران با نماد دروز شناخته می‌شود. دروز در صنعت مواد و محصولات دارویی بازار سهام دسته بندی شده است. شرکت روزدارو به صورت مستقیم به تولیدات دارو می‌پردازد و بیش از 90 درصد محصولات خود را در بازار‌ها داخلی به فروش می‌رساند.

کاهش 38 درصدی تأمین مالی از طریق بازار سرمایه

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، یکی از اصلی‌ترین نقش‌های بازار سرمایه در اقتصاد هر کشور تأمین مالی از طریق انتشار سهام و ارواق بدهی است. ارزش جذب و تجهیز منابع از طریق بازار سرمایه نشان می‌دهد که در هر ماه چه میزان تأمین مالی و از چه روشی انجام گرفته است. در کل اوراق مورد استفاده برای تأمین مالی به دو دسته سهام و بدهی تقسیم می‌شوند. اوراق بدهی در صورت انتشار و یا همان عرضه در بازار اولیه در محاسبه ارزش جذب و تجهیز منابع محاسبه می‌شوند و معاملات بازار ثانویه این اوراق در نظر گرفته نمی‌شود.

رکوردزنی بی‌سابقه در نرخ سود اوراق بدهی دولتی

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در بازار اولیه اوراق بدهی دولتی همه چیز بوی رکورد می‌دهد. در این معاملات دولت با فروش اوراق به مشتریان خود درآمد کسب می کند. درآمدی که بسیاری معتقدند از مسیری غیرتورمی بوده و می تواند وضعیت اقتصادی در ایران را بهتر کند. این در حالی است که در این هفته ها سطح درآمدزایی دولت افت شدیدی پیدا کرده است.افتی که اکنون در مرحله سی و هفتم با وجود خرید بانک ها از دولت هنوز هم مشهود است.

 

برچسب‌ها

کارنامه معاملات ثانویه اوراق بدهی در پایان دی ماه

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 55 هزار و 370 میلیارد تومان بود.

افت معاملات ثانویه اوراق در هفته رونق خرید و فروش سهام

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 43 هزار و 977 میلیارد تومان بود. در هفته اخیر به طور میانگین 23 درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت. 

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 216 هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات اوراق بدهی در اولین روز کاری هفته 6 درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. روز یکشنبه سهم اوراق 10 درصد بود. روز دوشنبه سهم اوراق به 94 درصد رسید و روز سه‌شنبه به یک درصد کاهش یافت. 

نوسانات شدید معاملات ثانویه اوراق بدهی در هقته گذشته

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در هفته اخیر، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 44 هزار و 26 میلیارد تومان بود.

Subscribe to اوراق بدهی