نمادهای پُرمعامله بورس در هفته اخیر؛

رشد معاملات سهام در آخرین هفته معاملاتی فروردین

13:11 - 1401/02/02
اقتصادنیوز: در هفته‌ای که میانگین ارزش معاملات خرد نسبت به هفته پیش رشد کرد، ارزش معاملات اوراق بدهی دولتی کاهش یافت.

 

 

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته اخیر شاهد افزایش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 6 هزار و 90 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5 هزار و 532 میلیاردی هفته پیشین، رشد 10 درصدی داشته است. 

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز شنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد 5 هزار و 10 میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز دوشنبه ثبت شد که به رقم 7 هزار و 324 میلیارد تومان بالغ شد. 

جدول معاملات  

در این هفته نمادهای خودرویی و پالایشی صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را داشتند. روز شنبه خگستر بیشترین ارزش معاملات و شستا بیشترین حجم معاملات بازار را داشت. روز یکشنبه نمادهای وتوصا، خگستر و خساپا به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند و شستا بیشترین حجم معاملات بازار را داشت. 

در روز دوشنبه شستا در صدر جدول معاملات بود و روز سه‌شنبه شپنا، شبندر و شتران در رتبه‌های اول تا سوم جدول ارزش معاملات قرار گرفتند. در آخرین روز کاری هفته خگستر، خودرو، شپنا، خساپا و وبانک بیشترین ارزش معاملات را داشتند.  

افت معاملات کل بازار سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 45 هزار و 651 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 45 هزار و 713 میلیاردی هفته پیشین، افت 0.14 درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی افت داشت. میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر 37 هزار و 801 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 2 درصد کاهش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 35 درصد بود که نسبت به هفته پیشین کاهش داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت 59 درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به 207 میلیارد تومان رسید که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.