نگاه همتی به نحوه مدیریت نرخ سود

Submitted by karkhane on

امروز نرخ نیما هم با ادامه روند افزایشی، ۵۰ تومان دیگر افزایش یافت و به ۴۵,۷۴۳ تومان رسید. کارشناسان و متخصصان کاهش فاصله بین نرخ نیما و دلار آزاد را از ضرورت‌های اصلی رشد بازار می‌دانند. چرا که به عقیده آن‌ها، بازار برای رشد نیازمند تغییرات ساختاری است. همچنین، آن‌ها معتقدند که همچنان چشم بازار به تغییرات نرخ نیما، نرخ بهره بانکی و تصمیمات اقتصادی دولت دوخته شده است.

برچسب‌ها

علت رشد نرخ سود چه بود؟

Submitted by karkhane on

علیرضا توکلی کاشی در برنامه چارسو علت کمبود منابع مالی شرکت­ها را بررسی می کند. به گفته وی، مواجهه شرکت­ها با کمبود منابع مالی به واسطه افزایش نرخ تورم، موجب افزایش تقاضای تسهیلات می شود و به تبع میزان بدهی آنها نیز افزایش می یابد.

شرکت ها برای جبران تامین مالی ممکن است حجم تولید را کاهش دهند یا عطش خود را وارد بازار های مالی دیگر کنند و اینگونه نرخ اوراق را افزایش می دهند که در هر حالت آسیب پذیر خواهد بود.

 

افزایش نرخ سود بین بانکی؛ سطح مقاومتی پیش روی شاخص بورس

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران؛ نرخ سود بین بانکی یک ابزار مهم اقتصادی محسوب می‌شود که بانک مرکزی برای سیاستگذاری‌های پولی خود از این ابزار استفاده می‌کند. افزایش و یا کاهش نرخ بهره بین بانکی می‌تواند اثرات عدیده‌ای بر جریان اقتصادی کشور داشته باشد.

نرخ سود ۲۳ درصد رسمی شد

Submitted by karkhane on

نرخ سود سالانه گواهی سپرده از تیر ۹۹ روی ۱۸ درصد بدون تغییر مانده بود و ابلاغیه امروز بانک مرکزی که از رسمیت دادن به سود ۲۳ درصد حکایت دارد، نشان می‌دهد که بالاخره سیاستگذار پولی در ایران، تصمیم به استفاده از ابزار نرخ بهره برای کنترل تورم گرفته است؛ ابزاری که بسیاری از کشورها از آن بهره می‌گیرند و هفته گذشته نیز رئیس کل بانک مرکزی به دفاع از آن پرداخته بود.

اتفاق عجیب در بازار پول

Submitted by karkhane on

به گزارش اکو ایران، روند نرخ سود بین بانکی در هفته دوم خرداد ماه مسیری نزولی به خود گرفته و از هفته پیش 0.04 واحد درصد کمتر شد. 

آن چه می تواند بر روی این نرخ تاثیر بگذارد معاملات بانک مرکزی در بازار باز  و بازار بین بانکی است. در این بازارها بانک مرکزی سعی می کند تا نقدینگی نهادهای مالی را مدیریت کند. این عمل همزمان از سوی این نهاد به نیت کنترل نرخ بهره بین بانکی نیز انجام شد. 

برچسب‌ها

تصمیم عجیب دولت درباره وام های بانکی

Submitted by karkhane on

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه با مدیران عامل بانک های دولتی از توقف اخذ هر نوع دریافت نرخ سود بانکی در تسهیلات ،خارج از مصوبه شورای پول و اعتبار از امروز هفتم دی ماه خبر داد.

 

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود دریافت تسهیلات (وام بانکی) 18 درصد است بنابراین اگر بانک ها وامی بیش از این رقم پرداخته باشند باید به مبلغ مازاد را به مردم عودت دهند.

نرخ سود بین بانکی افزایش یافت

Submitted by karkhane on
به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز ، نرخ سود بازار بین بانکی با افزایش  0.36 درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی این بازار، به 19.1 درصد افزایش یافت.
 
نرخ سود
 
Subscribe to نرخ سود