مس در کف نرخ 40 روزه جاخوش کرد

Submitted by karkhane on

فلز سرخ در معاملات آتی کامکس آمریکا تا اواسط ساعات کاری روز چهارشنبه 17 دسامبر تا 3.72 دلار به ازای هر پوند عقب نشست؛ این رقم کمترین بهای فروش این محصول پس از روز پنجم دسامبر امسال بود. این عقب‌نشینی قیمتی عمدتا متاثر از سیاست‌های فدرال‌رزرو رقم خورد. البته ظرف روزها و هفته‌های اخیر، اوضاع به کام معامله‌گران مس نبوده است؛ در بازه هفتگی 1.78 درصد از بهای مس و 3.4 درصد از نرخ این فلز کاسته شد. از ابتدای بازگشایی بازار ظرف روز چهارشنبه 17 دسامبر تا اواسط این روز 0.8 درصد از ارزش مس در بازار جهانی کاسته شد، به‌نحوی که این فلز تا کف کانال قیمتی 3.7 دلاری عقب نشست.

برچسب‌ها

20 اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2050

Submitted by karkhane on

انتظار می رود اقتصاد جهانی تا سال 2050، 130 درصد رشد کند و چین حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را بر مبنای برابری قدرت خرید سرانه در اختیار خواهد داشت.

بازی بانک خلق چین با بازارهای سهام آسیایی

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران بازار سهام چین پس از ثبت یک روز کاهشی در 25 مارس، دومین روز از هفته پایانی ماه آوریل را افزایشی شروع کرد به این ترتیب در ساعات ابتدایی این روز شاخص کامپوزیت شانگهای نزدیک به یک درصد، شاخص شنژن Shenzhen 1.31 درصد و شاخص  CSI 300 برابر 1.41 درصد رشد کرد. همچنین در این زمان هانگ سنگ هنگ کنگ 1.86 درصد جهش کرد، این در حالی بود که این شاخص در روز قبل افتی 3 درصدی را به ثبت رسانده بود. شاخص تک هنگ‌سنگ نیز در این روز بیش از 5 درصد افزایش یافت.

 

سقوط 16 درصد ارزش سنگ‌آهن با واهمه از دولت پکن

Submitted by karkhane on

 

به گزارش اکوایران اقبال از معامله‌گران سنگ‌آهن در هفته منتهی به روز جمعه هجدهم فوریه بازگشت به نحوی که هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد استرالیا تحویل بنادر شمالی چین که در روز پنج‌شنبه هفته گذشته دهم فوریه تا 154 دلار به ازای هر تن نیز پیش رفته بود، تا 130 دلار به ازای هر تن عقب‌نشینی کرد و به این ترتیب ظرف بازه زمانی یک هفته‌ای سنگ‌آهن کاهش قیمت حدود 16 درصدی را تجربه کرد.

رونق معاملات سنگ‌آهن با خوش‌بینی به رشد تولید فولاد

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، چین به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان از ژانویه تا نوامبر امسال برابر 946 میلیون و 360 هزار تن فولاد  946.36 میلیون تولید کرد که این رقم نسبت به میزان تولید فولاد چین در 11 ماه ابتدایی سال قبل کاهشی 2.6 درصدی داشت.

 

Huatai Futures اعلام کرد با توجه به آنکه هدف کاهش تولید فولاد خام در چین ظرف یازده ماه ابتدایی سال جاری محقق شده و حتی بیش از برنامه نیز پیشروی داشته است؛ احتمالا برخی فولادسازان چینی افزایش تولید را آغاز خواهند کرد.  

رکود تورمی به داد طلا می رسد/ تقویم اقتصادی هفته

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در هفته جاری به نظر می رسد ادعای بیکاری آمریکا و آمار اشتغال بیشترین تاثیر را بر بازار می گذارد.

 

هفته برای دلار

سفارشات کارخانه و PMI های غیر تولیدی ISM در اوایل هفته مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار می رود PMI ، محرک اصلی باشد.

چین: بازگشت آمریکا به برجام نباید مشروط شود

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: در حال حاضر مساله هسته ای ایران یک مساله کلیدی است و طرفها نباید برای بازگشت هر چه زودتر آمریکا به برجام شرایط دیگری را مطرح کنند.

برچسب‌ها

چینی‌ها و روس‌ها دیگر وابسته به دلار نمی‌مانند!

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایسنا، سفیر روسیه در چین از افزایش سهم ارزهای ملی به ۲۵ درصد در مبادلات دو طرف خبر داد.

برچسب‌ها

چرا همکاری با چین به تصویب FATF نیاز دارد؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: یک کارشناس مسائل چین با بیان اینکه تعامل ایران با اقتصاد جهانی در شرایط کنونی نزدیک به صفر است، به تحلیل چرایی نیاز به رفع تحریم‌ها و تصویب FATF برای همکاری با چین پرداخت.

محسن شریعتی‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با انتخاب، گفت: یکی از کریدورهای چهارگانه پروژه ابریشم در طرح عملیاتی آن که توسط دولت چین منتشر شده از ایران می‌گذرد؛ کریدور چین-آسیای مرکزی- غرب آسیا-مدیترانه. اتفاقا این کریدور از ایران وارد ترکیه می‌شود. این دو کشور نقش کلیدی در این کریدور دارند.

برچسب‌ها

Subscribe to چین