عقب‌نشینی متانول در بازار چین

02:35 - 1400/01/18
قیمت متانول این هفته روندی مبهم را در بازارهای آسیایی تجربه کرد به‌گونه ای که در بازار چین و هند این محصول ارزان شد امادر جنوب شرق آسیا و کره جنوبی قیمت سیری صعودی را تجربه کرد. در این میان با وجود کاهش قیمت در بازار وارداتی چین، اوضاع در بازار داخلی این کشور به تبع افزایش سطح خرید از سوی مصرف کنندگان به منظور تجدید موجودی انبار بهبود یافت.
عقب‌نشینی متانول در بازار چین

پلاتس: پس از افت ملموس قیمت متانول در بازار داخلی چین در هفته ماقبل، این هفته قیمت در بازار وارداتی زیر فشار قرار گرفت. فعالان بازار خبر از کاهش فاصله قیمت متانول در بازار داخلی و وارداتی چین در این هفته می دهند چرا که با افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان به منظور تجدید موجودی انبار، اوضاع در بازار داخلی کمی بهتر شده است.

در این میان در جنوب شرق آسیا خرید متانول در بازار وارداتی این هفته افزایش یافت و در پی این امر، بیشترین رشد هفتگی قیمت در این بازار رقم خورد. افزایش سطح خرید از آنجا ناشی شد که بسیاری از فعالان بازار آتی که در ماه های گذشته در موقعیت فروش قرار گرفته و قصد ورود به فرآیند تحیل فیزیکی در ماه آوریل را دارند، این هفته دست به کار خرید در بازار نقدی شدند.

در این میان با افزایش فاصله قمیت میان بازار وارداتی چین و جنوب شرق آسیا، بسیاری از فعالان بازار منتظرند تا با افت بیش از پش قیمت در بازار وارداتی چین ، پنجره آربیتراژی میان بازار این دو منطقه باز شود. در صورت وقوع این امر باید شاهد افزایش ارسال محوله ها به جنوب شرق آسیا باشیم امری که می تواند فاصله قیمت این دو بازار را در ادامه این ماه کاهش دهد.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 13 دلاری در این هفته در سطح 360 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با افزایشی 15 دلاری، قیمت 395 دلار را تجربه کرد. در قراردادهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 4 دلار بالا رفت و این محصول در سطح 387 معامله شد. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند متانول با کاهشی 10 دلاری به 326 دلار رسید.