تغییرات قیمت نفت و بنزین + جدول

14:18 - 1400/01/21
تغییرات قیمت نفت و بنزین چه چیزی را نشان میدهد.
تغییرات قیمت نفت و بنزین + جدول

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: در سایه کاهش شدید ارزش دلار که دیروز به پایین‌ترین نرخ دو ساله خود رسید و انتشار آمار مثبت از اقتصادهای اروپایی، قیمت شاخص‌های نفتی اندکی افزایش یافتند.

البته انتشار آمارهای منفی و ناامید‌کننده از وضعیت اقتصادی آمریکا مانع رشد بیشتر بازار شده است. مطابق آمار منتشر شده در روز پنج‌شنبه توسط وزارت کار ایالات‌متحده آمریکا، در هفته منتهی به ۱۸ ژوئیه برای نخستین‌بار طی ۴ ماه گذشته آمار بیکاری در این کشور روند صعودی به خود گرفته است که نشانگر حاد بودن وضعیت اقتصادی و سخت‌شدن بازگشایی‌ها است.

از سوی دیگر تنش‌های روز افزون دولت آمریکا و چین نیز آینده بازارها را در خطر قرار داده است.مشکل بزرگ‌تر نیز که کماکان پابرجاست افزایش تعداد مبتلایان به کروناست. آمریکا در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه هر روز رکورد بیش از ۱۰۰۰ جانباخته در میان مبتلایان به کووید-۱۹ را ثبت کرده است که نگرانی‌ها را به طرز قابل‌توجهی افزایش داده است.

به دلیل همین نگرانی‌ها کماکان وضعیت بازار شاخص‌های نفتی تحویل فیزیکی بهتر از بازارهای آتی است.قیمت هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدییت آمریکا تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه به وقت تهران) ۴۱ دلار و ۲۲ سنت است که ۱۵ سنت افزایش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد. نفت برنت دریای‌شمال نیز ۱۱ سنت رشد کرد و به ۴۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

همچنین به‌رغم وجود موارد بسیار ناامیدکننده در بازار، قیمت هر گالن بنزین در بازار با تبعیت از وضعیت نفت و کاهش ارزش دلار در روز جمعه یک سنت افزایش پیدا کرد. اما افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا و احتمال افزایش محدودیت‌های اجتماعی و بازگرداندن قرنطینه در بسیاری از مناطق اطمینان‌ها را از این بازار سلب کرده است و قیمت سایر حامل‌های انرژی و فرآورده‌های نفتی در بازار نایمکس آمریکا کاهش یافتند.