«دنیای بورس» کارنامه عملکرد آذرماه را منتشر کرد

«دزهراوی» در پاییز بهتر سود می‌سازد/ رویدادها و حاشیه ها

داروسازی زهراوی به عنوان یکی از نمادهای پرهیاهو در عملکرد پاییزی خود سود بهتری ساخته است.

به گزارش «دنیای بورس»، داروسازی زهراوی یکی از نمادهای پرهیاهوی بازار و صنعت دارو است که از ابتدای سال 97 تاکنون صف‌های خرید و فروش بسیاری را به خود دیده است. این سهم در بازه یک‌ساله بیش از 7 برابر شده است. داستان‌ها پیرامون این نماد بسیار است و قصد پرداختن به همه آن‌ها را نداریم. اما افزایش سرمایه 943 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها که اسفند سال گذشته انجام شد اثر قابل توجهی بر ای نماد گذاشت.

 در ادامه نیز رویه زیان‌دهی داروسازی زهراوی مورد توجه بود. این سهم از زمستان 96 وارد زیان شد و تا همین تابستان گذشته رنگ سود خالص را ندیده بود. اما به تدریج وضعیت در داروسازی زهراوی متحول شده است. در تابستان با فروش حدود 78 میلیارد تومانی «دزهراوی» موفق به ساخت سود یک تومان به ازای هر سهم شد.

 فروش پاییز دزهراوی به حدود 105 میلیارد تومان رسیده است و در نگاه اولیه به نظر می‌رسد می‌توان انتظار ساخت سود حدود 4 تومان به ازای هر سهم (با سرمایه 250 میلیارد تومان) در پاییز داشت. البته ممکن است سایر درآمدها و هزینه‌ها وضعیت متفاوتی را برای این سهم رقم بزند. با این حال قیمت هزار تومان این سهم با سودآوری هم‌خوانی چندانی ندارد و باید در انتظار عملکرد ماه‌های آتی این شرکت بود. 

فوری ترین تحلیل های بورسی را در کانال تلگرامی «دنیای بورس» پیگیری نمایید.

https://t.me/donyayebourse_com

 

 

 
 

Submitted by admin on