پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:54 - 1400/01/21
در معاملات امروز به تبع تزلزل شاخص دلار بار دیگر قیمت طلا وارد محدوده مثبت شد. از منظر تکنیکال کماکان این محصول از شانس افزایش قیمت برخوردار است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز چهار‌‌شنبه

در پی افت ملموس شاخص دلار در ظهر چهارشنبه، تقاضا باری طلا از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری افزایش یافت و همین امر به رشد قیمت این محصول دامن زد. پس از صعود شاخص دلار در شب گذشته، امروز شاهد آغاز روند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی بودیم . در ادامه خبر رسید که مقامات ایتالیا باب مذاکره را بر سر بودجه این کشور با اتحادیه اروپا بار دیگر باز کرده‌اند و همین امر به تقویت قابل ملاحظه یورو در برابر دلار آمریکا منجر شد.

پیش‌بینی چهار‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با رشدی 3/8 دلاری در سطح 1225 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به میزان 2/8 دلار گران شده و در سطح 1224/5 دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1221)، 13 روزه (1219) و 62 روزه (1217 دلار) دلار قرار دارد- میانگین 5 روزه فراتر از دو میانگین میان مدت و بلند مدت قرار دارد- هیسیتوگرام MACD فاصله خود را با خط سیگنال افزایش داده است.

سیگنال تایید: قیمت در معاملات امروز باز هم به خط میانی بولینگر واکنش نشان داده است.

حمایت‌های پیش‌رو: محدوده حمایتی بسیار مهمی از میانگین 62 روزه تا 5 روزه (1217تا 1221 دلار) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1213 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: اولین مقاومت مهم در سطح 1227 دلار دیده می‌شود. سناریوی خوش بینانه صعود قیمت تا سطح 1230 دلار است.

نتیجه‌گیری: همانند روز گذشته چشم انداز مثبتی پیش روی طلا قرار دارد اما در صورت شکستن میانگین‌های کوتاه و میان مدت به سمت پایین، فشار فروش افزایش ملموسی خواهد یافت.