پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:29 - 1400/01/21
در پی تزلزل مجدد بازارهای سهام آسیا و اروپا و خنثی شدن افت ابتدای روز شاخص دلار، قیمت طلا در روز جاری روندی صعودی را در پیش گرفت. در این میان از منظر تکنیکال نیز چشم‌انداز روشنی پیش روی طلا قرار دارد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

پس از بهبود روند معاملات سهام در بازارهای جهانی در روز جمعه، امروز بار دیگر بورس‌های آسیایی زیر فشار قرار گرفتند و در ادامه نیز با بازگشایی بورس‌های اروپایی شاهد عقبگرد شاخص‌ها بودیم. به تبع این امر تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن رشدی نسبتا ملموس را تجربه کرد.

در عین حال رشد ابتدای روز شاخص دلار در یک ساعت اخیر خنثی شد و این نماگر به محدوده منفی خزید. با افت ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای طلا از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری افزایش یافت.

در این میان به گفته فعالان بازار فلزات قیمتی با نزدیک شدن به عید دیوالی هند، سطح خرید طلا این روزها در بازار فیزیکی افزایش یافته است. جشن‌های مربوط به عیددیوالی از هفته دوم ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

پیش‌بینی سه‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 9 در سطح  1231 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به میزان 10 دلار رشدی کرده و در سطح 1228  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 13 روزه (1207دلار) و 62 روزه(1208 دلار) تثبیت شده و در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه (1216 دلار) قرار گرفته است.

سیگنال تایید:  میانگین 5 روزه پس از قطع میانگین 13 روزه به سوی بالا در جلسات پیشین، امروز موفق به عبور پرحجم از میانگین 62 روزه شده است- میانگین 13 روزه در حال قطع کردن میانگین 62 روزه به سوی بالاست.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1222 دلار دیده می‌شود. حمایت بعدی در سطح 1216 دلار قرار دارد.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، حمایت 1232 دلار و در ادامه 1240 دلار پیش‌روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: با توجه به فاکتورهای تکنیکال ذکر شده، چشم‌انداز روشنی پیش روی طلا قرار دارد.