برنامه مدیریت بدهی در « فایرا »

17:47 - 1400/01/17
ایرالکو قصد دارد در 3 تا 5 سال آینده تمامی بدهی‌های خود را پرداخت کند. مدیران آلومینیوم ایران و در راس آن معاون بازرگانی ایرالکو امیدوارند نماد ایرالکو در هفته جاری در بورس بازگشایی شود.

وضعیت بدهی‌ها

مدیران ایرالکو بر این باورند با ارائه رویکردهایی همچون کنترل تفاوت بورس و بازار، جلوگیری از خرید با قیمت‌های گران و پایین آوردن هزینه‌ها می‌توان حدود 200 تا 300 میلیارد تومان را در سال به ایرالکو بازگرداند.

آلومینیوم ایران حدود 80 تا 90 میلیارد تومان معوقه‌های برق ( در 10 سال گذشته ایجاد شده بود) و 70 میلیارد تومان تهاتر گواهینامه بازار را پرداخت کرد و قصد دارد در یک مدیریت صحیح و منسجم بر ایرالکو می‌توان تمام بدهی‌های این مجموعه را ظرف مدت ۳ تا ۵ سال به صفر برساند.

آلومینیوم ایران در 3ماهه اول سال جاری 8 میلیارد تومان سود داشت و 64درصد جلوی زیان دهی را گرفت. «فایرا» در 6 ماه گذشته هیچ بدهی به جاجرم ندارد و حتی در همین مدت 20 تا 25 میلیارد تومان از بدهی گذشته را نیز پرداخت کرد.

طرح‌های در دستور کار

ایرالکو طرح‌های جدید و افزایش ظرفیت را نیز در دستور کار دارد؛ دستیابی به ظرفیت 400هزار تن در برنامه 2ساله از جمله این طرح‌هاست. البته ظرفیت یک یا 2میلیون تنی «فایرا» در اراک نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تامین برق است، در صورتی که حمایت‌های لازم در این رابطه از طریق دولت صورت پذیرد، حتما این امر محقق می‌شود. ایرالکو همچنین در سیلک کاشان 400 هکتار زمین در اختیار دارد.

امیدواری از زمان بازگشایی نماد

بابک مصطفایی؛ معاون بازرگانی ایرالکو درباره شایعه بلوک فروشی ایرالکو به «ماین نیوز» عنوان می‌کند: امروز تمامی خریدها و فروش‌های این شرکت زیر نظر هیات مدیره انجام می‌شود؛ یعنی بدون مجوز آن‌ها خریدوفروشی صورت نمی‌گیرد و تمامی عرصه‌ها در بورس صورت می‌پذیرد.

مدیران آلومینیوم ایران و در راس آن معاون بازرگانی ایرالکو امیدوارند نماد ایرالکو در هفته جاری در بورس بازگشایی شود.