جهت مخالف سکه و اونس طلا

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای سکه و دلار در معاملات آغازین هفته جدید کاهش یافت. ساعت 18 روز شنبه هر دلار آمریکا به قیمت 13 هزار و 580 تومان به فروش رفت و 170 تومان از ارزش خود را از دست داد. نکته قابل توجه معاملات ارزی امروز دامنه محدود نوسان بود. دلار که با قیمت 13 هزار و 750 تومان کار خود را شروع کرد خیلی زود به سقف روزانه 13 هزار و 770 تومانی رسید و با تغییر جهت به اصلاح قیمت پرداخت. به این ترتیب بازه نوسان نرخ ارز در معاملات امروز تنها 190 تومان بود. عمده دلیل کم تحرکی شاخص ارزی کشور سطح کم تقاضا به دلیل گارد احتیاطی معامله‌گران بود.

بازگشت دلار به کانال 13 هزار

Submitted by admin on

دنیای بورس: هر دلار آمریکا طی معاملات امروز 380 تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت 18 به بهای 13 هزار و 950 تومان به فروش رفت. به این ترتیب نرخ ارز پس از گذشت 25 روز به کانال 13 هزار تومانی بازگشت و نرخ ارز سنگین‌ترین افت روزانه خود از تاریخ 21 فروردین ماه را تجربه کرد. جالب آنکه در تاریخ مذکور هم دلار با مرزشکنی به زیر مرز 14 هزار تومانی تنزل کرده بود. با توجه به پیام توئیتری تهدیدآمیز ترامپ در شب گذشته و تحرکات اخیر در منطقه انتظار می‌رفت که امروز سریال افت‌های متوالی دلار به پایان برسد.

سبقت دلار از بورس

Submitted by admin on

دنیای بورس: هر دلار آمریکا روز پنجشنبه 200 تومان افزایش قیمت یافت و معاملات هفتگی خود را روی رقم 15 هزار و 570 تومان به پایان رساند. با توجه به خبر تحریم  فلزات کشورمان توسط آمریکا و واکنش سرد اتحادیه اروپا به ضرب‌العجل 60 روزه ایران، نوسان‌گیران انتظار داشتند که تغییرات پردامنه‌تری را برای شاخص ارزی کشور رقم زنند. اما نبود تقاضای کافی از سمت مردم عادی این نقشه دلالان را با شکست مواجه کرد. به این ترتیب دلار توانست بازده هفتگی 6.6 درصد را برای خود به ثبت رساند.

 تئوریسین تقسیم سکه ارزان کجاست؟

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: اخیرا یکی از اقتصاددانان نخبه و جوان ایرانی که مقاله‌های روشنگری در انتقاد از سیاست ارزی غلط چند سال گذشته داشته است با کنار هم قرار دادن گزارش‌های سفارشی علیه کارشناسان دلسوز نشان داد این جریان‌سازی از سوی یکی از معاونان رئیس‌کل سابق بانک مرکزی صورت می‌گیرد که نگران است مانند بقیه معاونان پست خود را از دست بدهد.

بازار آتی سکه تعطیل شد

Submitted by admin on

در جدیدترین اطلاعیه منتشر شده از سوی مدیریت توسعه بازار مشتقه آمده است که در راستای حمایت از منافع سرمایه‌گذاران، بر اساس معیارهای بخش الف «ماده الحاقی دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی در شرکت بورس کالای ایران در خصوص شرایط اضطراری» و با استناد به بند 10 بخش ب ماده الحاقی فوق، به اطلاع همه فعالان بازار قراردادهای مشتقه می‌رساند با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، کلیه کارگزاران ملزم به بستن کلیه موقعیت‌های تعهدی باز مشتریان خود بر اساس آخرین قیمت تسویه در تمامی نمادهای معاملاتی قراردادهای آتی سکه طلای بهار آزادی هستند.

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)

Submitted by admin on

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

  • امروز خبرگزاری فارس در گزارشی اعلام کرد که امکان فروش حواله ارزی برای همه اشخاص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی‌ در سامانه نیما فراهم شد. بدین منظور کافی است متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه جامع تجار (www.ntsw.ir)  با انتخاب نقش پایه حقیقی یا پایه حقوقی اقدام به عرضه ارز خود کنند.

Subscribe to سکه امامی