پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 7شهریور)

16:31 - 1400/01/18
در گزارش پیش‌نگر به صورت روزانه اخبار و اطلاعیه‌های  مهم مرتبط با معاملات آتی سکه طلا و زعفران در بورس کالاها، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی و جهانی، سقف و کف قیمت‌های آتی در معاملات روزانه، تحلیل موقعیتهای تعهدی باز، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایتها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف بازار آتی ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 7شهریور)

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

  • در آستانه انتشار گزارش رشد اقتصادی آمریکا در فصل دوم سال 2018، بروندی مبهم بر طلا در بازار جهانی حاکم شده است. گزارش مذکور می تواند بازار از را دستخوش تغییرات رادیکالی کند و از این طریق بر بازار ارز تاثیر شایانی بگذارد. پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه را اینجا بخوانید.
  • خبرگزاری تسنیم در گزارشی اعلام خبر داد ۲۵ نماینده مجلس طرحی را ارایه کرده‌اند که طی آن بانک مرکزی مکلف می شود سود ارزی سپرده‌های ارزی را تضمین کند.

اطلاعیه های بازار:

بر طبق جدیدترین اطلاعیه منتشر شده از سوی بورس کالا، وجه تضمین اولیه معاملات آتی سکه پس از اتمام جلسه معاملاتی شنبه دهمشهریور با افزایشی 200 هزار تومانی به 12 میلیون و 750 هزار تومان خواهد رسید.

بازار ارزو طلای داخلی  جهانی (چهارشنبه 7 شهریور):

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 7شهریور)8

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (‌ چهارشنبه 7 شهریور)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 7شهریور)0

تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار دو جلسه اخیر معاملاتی هر قرارداد)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 7شهریور)6

موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی معاملات و صف نشینی در بسیاری از قراردادها، تغییرات موقعیت های باز  و حجم معالات در قراردادهای سکه بسیار محدود است و بنابراین نمی توان سیگنال قوی از این ناحیه دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 7شهریور)20

حمایت و مقاومت مهم :

 پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (چهارشنبه 7شهریور)20

توضیح: با توجه به کاهش محدودیت نوسان روزانه به سطح 2 درصد، برخی از سطوح اعلام شده در خارج از بازه روزانه قرار می‌گیرند و در جلسات روزهای آتی ممکن است در مسیر قیمت واقع شوند.