پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)

16:46 - 1400/01/18
در گزارش پیش‌نگر به صورت روزانه اخبار و اطلاعیه‌های  مهم مرتبط با معاملات آتی سکه طلا و زعفران در بورس کالاها، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی و جهانی، سقف و کف قیمت‌های آتی در معاملات روزانه، تحلیل موقعیت‌های تعهدی باز، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایت‌ها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف بازار آتی ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

  • امروز خبرگزاری فارس در گزارشی اعلام کرد که امکان فروش حواله ارزی برای همه اشخاص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی‌ در سامانه نیما فراهم شد. بدین منظور کافی است متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه جامع تجار (www.ntsw.ir)  با انتخاب نقش پایه حقیقی یا پایه حقوقی اقدام به عرضه ارز خود کنند.
  • رئیس کل بانک مرکزی امروز در همایش بانکداری اسلامی اعلام کرد اتفاق بازار ارز محصول ناترازى ترازنامه بانكى و رشد نقدينگى و اصرار بر افزايش نقدينگى است. وی افزود من حركتى در جهت كاهش نقدينگى نمى بينم و تا زمانى كه اين روال ادامه داشته باشد بازار ارز به همين صورت خواهد بود. همتی همچنین اعلام کرد اگر لازم باشد بانك مركزى در كنترل بازار ثانويه نيز ورود مى كند. نکات بیشتری از سخنان امروز رئیس کل بانک مرکزی را اینجا بخوانید.

اطلاعیه های بازار:

  • بورس کالا در آخرین اطلاعیه هفته گذشته خود اعلام کرد که فرآیند تحویل زعفران تحویل شهریور 94 در روز سه شنبه 20 شهریور و از طریق گواهی سپرده زعفران انجام خواهد گرفت. مشتریان فروشنده موظفند تا روز سه شنبه 17 شهریور برای تبدیل زعفران به گواهی سپرده به انبار شرکت زرین زعفران مشرق زمین مراجعه کنند. همچنین سایر فروشندگانی نیز می توانند تا ساعت 15:30 آخرین روز معاملاتی (20 شهریور) اقدام به خرید گواهی سپرده زعفران در نماد زعفران نگین زرین (پ) کنند. خریداران باید تا ساعت 15:30 روز سه‌شنبه 20 شهریور اقدام به تامین وجه ارزش قرارداد در حساب عملیانی خود کنند و گواهی آماده تحویل را مطابق مهلت تایین شده ارائه کرده باشند.

بازار ارزو طلای داخلی  جهانی (شنبه 10  شهریور):

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)15

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (‌ شنبه 10  شهریور)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)7

تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار دو جلسه اخیر معاملاتی هر قرارداد)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)8

موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی معاملات و صف نشینی در بسیاری از قراردادها، تغییرات موقعیت های باز  و حجم معالات در قراردادهای سکه بسیار محدود است و بنابراین نمی توان سیگنال قوی از این ناحیه دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)2

حمایت و مقاومت مهم :

 پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 10 مرداد)20

توضیح: با توجه به کاهش محدودیت نوسان روزانه سکه به سطح 2 درصد، برخی از سطوح اعلام شده در خارج از بازه روزانه قرار می‌گیرند و در جلسات روزهای آتی ممکن است در مسیر قیمت واقع شوند.