دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ابلاغ شد

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از کالاخبر، اسماعیل قادری فر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ۱۴۰۰ دیروز توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد، گفت: بر این اساس ما زعفران صادراتی نگین را با پایه قیمتی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم.

برچسب‌ها

هر کلیو زعفران چقدر قیمت دارد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، خبرگزاری میزان نوشت: عضو شورای ملی زعفران گفت: هنوز تغییری در زمینه افزایش تقاضا و صادرات در بازار زعفران رخ نداده است. علی حسینی درباره آخرین وضعیت بازار زعفران اظهار کرد: بازار زعفران هنوز همانند شرایط قبل از ماه مبارک رمضان است و در زمینه افزایش تقاضا و صادرات نیز تغییر چندانی رخ نداده است.

برچسب‌ها

تشکیل سازمان اوسک برای معاملات زعفران/ مذاکره با بانک مرکزی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایلنا، پیشنهاد دهنده طرح راه‌اندازی سازمان جهانی تولید و صادرات زعفران تحت عنوان « اوسِک» اهداف کلی این سازمان را تشریح کرد. به گفته او، در زمینه راه‌اندازی سازمان جهانی اوسک، بانک جهانی اوسک نیز راه‌اندازی خواهد شد که در این زمینه نیز مذاکرات با بانک مرکزی درحال انجام است، همچنین بورس زعفران نیز جهانی خواهد شد تا قیمت‌ها و برندهای زعفران ایران در کل دنیا شناخته شود.

برچسب‌ها

تصمیم حمایتی سازمان تعاون روستایی/ خرید از زعفران کاران

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از خرید حمایتی حدود ۳۹ هزار کیلوگرم طلای سرخ به منظور حمایت از زعفران‌کاران کشور خبر داد.

حسین شیرزاد با تشریح جزئیات خرید حمایتی زعفران اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت، در اجرای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی این سازمان به‌منظور حمایت از کشاورزان تولید‌کننده زعفران و به‌منظور پایداری تولید و تحقق ارزآوری مورد انتظار از این محصول مبادرت به خرید زعفران با قیمت‌های حمایتی تعیین شده از سوی وزارت متبوع کرد.

برچسب‌ها

تصویب قیمت توافقی زعفران

Submitted by admin on

خبرگزاری صداوسیما: معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در جشن شکرگزاری زعفران و زرشک در قاین گفت: در بحث خرید حمایتی زعفران هر کیلوگرم پوشال معمولی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مرغوب ۹ میلیون تومان، سرگل ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که اگر قیمت بازار کمتر از این میزان باشد ما خرید حمایتی را انجام می‌دهیم.

 طهماسبی با بیان اینکه ۲۸۰ تن زعفران پارسال صادر شد، افزود: در پنج ماهه امسال نیز ۷۴ تن زعفران از طریق گمرک صادر شده است.

برچسب‌ها

قیمت زعفران در بورس کالا

Submitted by admin on

کالاخبر: معاملات اخیر؛ معامله‌گران درحالی شاهد بازگشایی دو نماد معاملاتی جدید بر پایه محصول نگین و پوشال معمولی زعفران در نماد سررسید آبان ۱۳۹۹ انبار زرین زعفران مشرق زمین بودند که هر گرم زعفران نگین به قیمت ۸۲۰۰ تومان و هر گرم زعفران پوشال معمولی به قیمت ۷۵۰۰ تومان معاملات خود را در بورس آغاز کرد تا اولین قیمت محصول برداشت سال زراعی جدید در بورس کشف شود.

برچسب‌ها

مصائب معاملاتی طلای سرخ بورس کالا

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: معاملات زعفران نقدی (گواهی سپرده و دادوستد در بازار فیزیکی) ‌و آتی در بورس‌کالا یکی از چالشی‌ترین معاملات در ماه‌های اخیر در این بازار رسمی بوده و با اما و اگرهای زیادی همراه بوده است. نوسان قیمت‌ها را باید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار به‌شمار آورد؛ آن ‌هم در شرایطی که در فصل برداشت، روند کاهشی قیمت‌ها را در بازار آتی شاهد هستیم تا جایی که بهای گواهی سپرده کالایی روند نزولی جدی را تجربه کرده است.

برچسب‌ها

راه‌اندازی سررسید جدید آتی زعفران از شنبه

Submitted by admin on

کالاخبر: براساس اطلاعیه مدیریت توسعه بازار مشتقه، قرارداد آتی زعفران نگین تحویل دی ۹۸ از روز شنبه ۴ آبان ماه راه‌اندازی شده و تا تاریخ ۲۸ دی ۹۸ قابل معامله خواهد بود.

براساس اطلاعیه صادره از سوی مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس‌کالای ایران، قراردادهای آتی در نخستین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش‌گشایش به مدت ٣٠ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز می‌شود و پس از انجام حراج تک‌قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها

شرایط جدید ارزی معاملات زعفران در سال آینده

Submitted by admin on

دنیای بورس: حامد سلطانی نژاد؛ مدیرعامل بورس کالای ایران در این باره می‌گوید: در راستای کشف قیمت طلای سرخ در بازارهای مختلف، بین المللی شدن معاملات آن نیز امکان‌پذیر خواهد بود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده معاملات بین‌المللی زعفران بر مبنای دلار یا دیگر ارزهای بین‌المللی در یکی از مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

آغاز به کار معاملات آپشن زعفران

Submitted by admin on

کالا خبر: در جریان معاملات نخستین روز از راه‌اندازی قراردادهای آپشن روی محصول زعفران، هر قرارداد اختیار خرید ۱۰۰ گرمی زعفران نگین با قیمت اعمال ۱۱۰ هزار ریال (به هرگرم) در اولین معامله به قیمت ۱۴ هزار و ۱۱۰ ریال منعقد شد.همچنین معامله‌گران هر قرارداد اختیار معامله خرید با قیمت ۱۱۰ هزار ریال را در بالاترین سطح به قیمت ۲۶ هزار ریال معامله کرده و ۳۵ موقعیت باز ایجاد کردند.اختیار فروش زعفران با قیمت اعمال ۱۱۰ هزار ریال نیز در نخستین معامله به قیمت ۲۰۰۰ ریال منعقد شد.

Subscribe to زعفران