دامنه نوسان گواهی سپرده‌ها کاهش یافت

پیش‌نگر زعفران آتی (چهارشنبه 14 شهریور)

09:00 - 1400/01/21
 در گزارش پیش‌نگر اخبار و اطلاعیه‌های مهم مرتبط با معاملات آتی زعفران در بورس کالا، قیمت این محصول در بازار آزاد و قیمت معاملات گواهی سپرده، سقف و کف قیمت‌های آتی در معاملات روزانه، تحلیل موقعیت‌های تعهدی باز، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایت‌ها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف زعفران ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران آتی (چهارشنبه 14 شهریور)

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

در معاملات امروز بازار غیر رسمی ارز، دلار آمریکا با هم در مسیر صعودی قرار گرفت و از نیمه کانال 14 هزار تومانی فراتر رفت. برخی از فعالان بازار از محدودیت عرضه و کم حجم بودن معاملات در صبح امروز خبر دادند.

اطلاعیه های بازار:

براساس جدیدترین اطلاعیه بورس کالا از امروز 14 شهریور محدوده نوسان قیمت در تمامی نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی زعفران برابر با مثبت و منفی 3 درصد خواهد بود. همچنین روز گذشته بورس کالا اعلام کرد ظرفیت نماد معاملاتی گواهی سپرده زعفران نگین شرکت زرین زعفران مشرق زمین (زعف9708پ 05) به 3 میلیون و 100 هزار گرم افزایش می یابد. علاوه بر زعفران، برای سکه نیز دامنه نوسان محدود شده است. در مورد گواهی سپرده سکه بانک رفاه، بانک سامان و بانک صادرات محدوده مجاز قیمت بر اساس قیمت پایانی روز قبل نماد بانک رفاه با دامنه مثبت و منفی یک درصد در نظر گرفته شده است.

بازار زعفران و ارز (چهارشنبه 14  شهریور):

پیش‌نگر زعفران آتی (چهارشنبه 14 شهریور)16

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (‌ چهارشنبه 14 شهریور )

پیش‌نگر زعفران آتی (چهارشنبه 14 شهریور)4

تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار دو جلسه اخیر معاملاتی هر قرارداد)

پیش‌نگر زعفران آتی (چهارشنبه 14 شهریور)18

موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی معاملات و صف نشینی در بسیاری از قراردادها، تغییرات موقعیت های باز  و حجم معاlلات در قرارداد محدود است و بنابراین نمی توان سیگنال قوی از این ناحیه دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران آتی (چهارشنبه 14 شهریور)6

حمایت و مقاومت مهم :

پیش‌نگر زعفران آتی (چهارشنبه 14 شهریور)6