افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو / برگشت 1800 میلیارد تومانی هزینه گاز فولاد

Submitted by karkhane on

ایران خودرو نیز در اطلاعیه‌ای از افزایش نرخ فروش 6 محصول خود خبر داده که دناپلاس نسبت به تیرماه افزایش 52 درصدی را به خود گرفته است و الباقی محصولات به طور میانگین 38 درصد افزایش نرخ داشته‌اند.

علی اکبر ایرانشاهی، مدیر نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از اصلاح نصاب سپرده‌های بانکی و اوراق دولتی از شهریور ماه سال جاری و بازگشت روال قبل خبر داد.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته که سود خالص 149 همتی صنایع بورسی در اولین فصل سال نسبت به زمستان سال قبل، 24 درصد کاهش را نشان می‌دهد. این درحالی است که گزارش‌های زمستان نیز بسیار ناامیدکننده بود.


فروش خوب ایران خوردو در مقابل سایپا / بررسی فروش ماهانه خودرو و خساپا

Submitted by karkhane on

نمادهای گروه خودرویی را می‌توان در دسته نمادهای با ارزش همراه با حجم معاملات بالا دسته بندی کرد. نمادهای گروه خودرویی در تغییر روند شاخص و به طور کلی در روند کل بازار تاثیر بسیاری دارند.

ارزش گذاری ایران خودرو و سایپا نهایی شد / ایران خودرو به بورس کالا اضافه می‌شود

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران؛ با انتشار خبر نهایی شدن ارزش گذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا، سهامداران این دو شرکت منتظر اعلام ارزش جدید سهام ایران خودرو و سایپا هستند. ارزش گذاری سهام توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به این دو شرکت است.

سرایت بحران مبارکه به ایران خودرو و سایپا

Submitted by karkhane on

سرمایه ذاتا ریسک گریز است، در شرایطی که خبرهایی مانند آنچه برای فولاد منتشر شد نشر می یابد، بدبینی را در بازار سرمایه افزایش می دهد، اعتمادها کم میشود و پول برای ورود به بازار  سرمایه ترسوتر می شود به همین دلیل چنین اخباری بر بازار سرمایه اثر منفی می گذارد در روز قبل همه بازارها با فشار فروش مواجه شدند اکو ایران در این گزارش بازارهای معاملاتی روز قبل را بررسی میکند.

 

خبر تخلف مالی شرکت فولاد مبارکه به ایران‌خودرو و سایپا هم سرایت کرد و ادعا شده که این شرکت ها هم خرید مازاد ارزان خود از فولاد را در بازار آزاد فروخته اند.

برنده عرضه خودرو در بورس کالا؛ خودرو ساز یا مصرف‌کننده؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران در واپسین روزهای سال 1400 خبر پذیرش یک مدل خودرو مربوط به گروه سایپا منتشر و خبر ساز شد. آشفتگی در بازار خودروی کشور  و نارضایتی همزمان مصرف‌کننده و تولیدکننده ظرف حدود 3 سال اخیر باعث شده تا متولیان امر به فکر راه‌های گوناگون برای ساماندهی این بازار باشند.

 

چند نکته از افزایش سرمایه ایران‌خودرو/ چگونه به افزایش سرمایه 3 هزار درصدی برسیم؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: میزان افزایش سرمایه‌های مطرح‌شده در بازار را نه نمی‌توان تایید کرد و نه رد. زیرا میزان دقیق ارزش دارایی‌های ایران‌خودرو نیاز به یک تیم کارشناسی دارد. در نتیجه زمانی این میزان تعیین می‌شود که کارشناسان برآورد خود را اعلام کرده و شرکت نیز آن را در سامانه کدال قرار دهد. در چنین شرایطی اگر قصد خرید سهام خودرویی را دارید توصیه می‌شود متن زیر را مطالعه کنید. در کنار فرصتی که به دنبال شایعات در بازار منتشر شده است باید به ریسک اشتباه محاسباتی نیز توجه ویژه داشت.

گمانه‌زنی از تعیین تکلیف خریداران « خودرو »

Submitted by admin on

تسنیم: ایران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصول‌های پر تیراژ خود با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا برای خودروهای پر تیراژ خود تنها ۳۰ درصد افزایش قیمت لحاظ کرده است.

برچسب‌ها

پیش‌فروش جدید در ایران خودرو/ زمان تولید پژو 301

Submitted by admin on

ایکوپرس: هاشم یکه‌زارع در حاشیه نمایشگاه خودروی تهران از دور جدید پیش فروش محصول‌های ایران خودرو در دو هفته آینده خبر داد و گفت: پیش فروش دو محصول پژو 207 و دنا پلاس با سقف شیشه ایی تا پایان سال انجام و قیمت نهایی نیز هنگام ارسال دعوتنامه و تحویل مشخص می‌شود. به گفته وی در پی خروج پژو با تهمیداتی اقدام به داخلی سازی پژو 301 شد و این محصول بعد از تولید آزمایشی در اسفند از سال آینده بدون حضور شرکت فرانسوی به بازار عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

برنامه‌های « خودرو » برای عبور از گردنه 97

Submitted by admin on

دنیای بورس: هاشم یکه زارع در مجمع سالانه ایران خودرو با بیان اینکه نباید چشم‌ها را به روی واقعیت‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده در سال جاری ببندیم، ابراز کرد: محدودیت هایی وجود دارد و سختی‌هایی نیز در پیش خواهیم داشت.

برچسب‌ها

چالش‌ قیمت‌گذاری خودرو در سال جدید

Submitted by admin on

در حال‌حاضر شرکت ایران‌خودرو و سایپا برای قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ و زیر ۴۵ میلیون خود همچون پراید، تیبا، پژو۴۰۵، سمند و پرشیا در انتظار مصوبه شورای رقابت هستند، حال آنکه اختیار قیمت‌گذاری محصولات بالای ۴۵ میلیون تومانی خود را دارند.

با این شرایط برخی مراجع نظارتی این شرکت‌ها را از افزایش قیمت بر حذر داشته‌اند و شرایط کنونی را برای بالا بردن قیمت‌ها مناسب نمی‌خوانند. برخی از منابع آگاه تاکید می‌کنند که روند تصمیم‌گیری در این زمینه ممکن است بر قیمت‌گذاری محصولات پرتیراژ خودروسازان از سوی شورای رقابت نیز تاثیرگذار باشد.

Subscribe to ایران خودرو