پیش‌بینی نفت ۷۵ دلاری برای سال آینده

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از کالاخبر از رویترز، نظرسنجی از ۳۹ اقتصاددان و تحلیلگر نفتی حاکی از آن است که قیمت نفت با توجه به سیاست تولید محتاطانه‌ اوپک پلاس در سال آینده میلادی بالاتر از ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود. انتظار می‌رود قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۲ به‌طور متوسط برابر با ۷۵٫۳۳ دلار در هر بشکه باشد.

 

این تحلیلگران متوسط قیمت نفت خام آمریکا در سال آینده میلادی را  ۷۳٫۳۱ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کنند. قیمت نفت آمریکا در نظرسنجی ماه اکتبر ۷۱٫۲۱ دلار پیش‌بینی شده بود.

الاکلنگ طلا و نفت

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه از سی ان بی سی، در معاملات روز گذشته، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۹۹ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۱.۲۷ دلار معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۷۱سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه از سی ان بی سی، در روز گذشته، قیمت هر بشکه نفت برنت ۴۳ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۳.۹۰ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد این ماه هنوز نزدیک به ۷ درصد افزایش یافته است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید که در جلسه قبل ۰.۲ درصد و در ماه جاری نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته بود.

پیش بینی قیمت نفت و فلزات پایه

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، یک تحلیلگر بازار کالا با بیان مطلب فوق گفت: پس از پایان معاملات هفته گذشته در بورس فلزات لندن، مس دوباره از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار عبور کرد، روی به ۳۸۰۰ دلار رسید و آلومینیوم و نیکل هم با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه شدند. رشد قیمت فلزات در حالی رخ داده که همچنان نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد بحران بدهی یکی از بز

تاثیر قیمت بالای گاز طبیعی بر تقاضای نفت

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت نفت به‌دنبال تصمیم اوپک و متحدانش برای ادامه روند افزایش تدریجی تولید به بالاترین رقم طی چند سال گذشته رسیده‌است، ولی در این‌بین قیمت گاز طبیعی بیش‌از ۳۰۰ درصد افزایش‌یافته و به بالاترین رقم از ۲۰۱۴ رسیده‌است.

سقوط نفت در پی بحران جهانی انرژی

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه و به نقل از سی ان بی سی، در روز گذشته، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۲۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

نفت آمریکا با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۸۰ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه در ساعت ۸:۱۶ به وقت تهران، با کاهش ۰.۰۶ درصدی در هر بشکه، ۸۳ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

نفت ۱۰۰ دلاری در راه است

Submitted by karkhane on

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این بانک ماه گذشته اعلام کرده بود اگر زمستان سردتر از حد معمول باشد که مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازارهای انرژی در ماههای آینده خواهد بود، قیمت هر بشکه  نفت در شش ماه آینده می تواند به ۱۰۰ دلار صعود کند. اکنون بانک امریکا می گویند پتانسیل نفت برای صعود به ۱۰۰ دلار ممکن است سبب ساز یک بحران جهانی به دلیل فشار تورمی بالا شود.

 

پیش بینی بارکلیز از قیمت نفت در سال 2021

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، شانا نوشت: بانک انگلیسی بارکلیز در تازه‌ترین چشم‌انداز خود برآورد قیمت نفت برای سال ۲۰۲۱ را افزایش داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک انگلیسی بارکلیز روز دوشنبه (ششم بهمن‌ماه) برآوردش از قیمت نفت را افزایش داد.

علت این تغییر برآورد عوامل زودگذری مانند افت ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضای سوخت‌های زمستانی به‌دلیل سرمای شدید در نیم‌کره شمالی، به‌خصوص در آسیاست.

تصمیم مهم بایدن قیمت نفت را تغییر میدهد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، شانا نوشت: روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا، قصد دارد روز چهارشنبه (هشتم بهمن) اقدام‌های مقدماتی را برای ممنوعیت حفاری‌های جدید نفت و گاز در زمین‌های فدرال اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این روزنامه روز دوشنبه با استناد به دو منبع ناشناس اعلام کرد: بایدن قصد دارد با صدور دو فرمان اجرایی، دستور‌العملی را برای نهادهای فدرال در زمینه تعیین مقدار این ممنوعیت صادر کند.

Subscribe to قیمت نفت