تصمیم مهم بایدن قیمت نفت را تغییر میدهد

16:08 - 1400/01/17
بایدن حفاری در زمین‌های فدرال را ممنوع می‌کند.

به گزارش «دنیای بورس»، شانا نوشت: روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا، قصد دارد روز چهارشنبه (هشتم بهمن) اقدام‌های مقدماتی را برای ممنوعیت حفاری‌های جدید نفت و گاز در زمین‌های فدرال اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این روزنامه روز دوشنبه با استناد به دو منبع ناشناس اعلام کرد: بایدن قصد دارد با صدور دو فرمان اجرایی، دستور‌العملی را برای نهادهای فدرال در زمینه تعیین مقدار این ممنوعیت صادر کند.

بایدن پیش از انتخابات قول داده بود که مبارزه با تغییر آب و هوا‌ را در اولویت‌های اصلی خود قرار دهد و ممنوعیت دائمی حفاری می‌تواند وعده انتخاباتی وی را عملی کند. جو بایدن از ۲۰ ژانویه به‌طور رسمی ریاست‌جمهوری آمریکا را به‌عهده گرفت و دولت وی اعطای مجوز نفت و گاز در زمین‌ها و آب‌های فدرال را به‌طور موقت به‌حال تعلیق درآورد.

این فرمان از دستوراتی است که با هدف مبارزه با تغییرات آب و هوایی و سرکوب صنعت سوخت‌های فسیلی ایالات‌متحده اعلام شد. مجوزهای فدرال حدود ۲۵‌‌درصد تولید نفت‌خام آمریکا را تشکیل می‌دهد و آنها را به تامین‌کننده عمده انرژی تبدیل می‌کند و تاثیر بسیاری در انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تلاش کرده بود تولید نفت، گاز و زغال‌سنگ را در زمین‌های فدرال به حداکثر برساند و تهدیدهای ناشی از گرم‌شدن کره‌زمین را به‌طور مرتب نادیده گیرد.